Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Nån som vet hur högt en c-banbygare får bygga?? Har nämligen inget Tr tillhands
Svar
1
· Visningar
1 066
Senast: Minelli
·
L
Hoppning .. Är det några Internationella tävlingar i maj? Inte bara i sverige, utan utomlands också. Vet ni det?
Svar
2
· Visningar
823
Senast: DFZ
·
P
  • Låst
Hoppning höjderna för att tävla LD, LC, osv.. Har inte tävlat på massa år och då var det ponny som gällde.. Är lite nyfiken bara!
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Snuffsan
·
R
Hoppning Undrar om det är möjligt att hoppa med en 20-åring som inte har hoppat så mycket tidigare? Snackar alltså inga höjder utan max 60 cm...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: elefanten
·
L
Hoppning Vilka är era bästa tips till en som inte hoppat så mycket och ska hoppa på lektionen på Torsdag? Vad brukar de som hoppat lite oftast...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: link
·
M
Hoppning Hur länge rider ni fram på tävling? Hur många hinder hoppar ni tills ni är nöjda?
Svar
12
· Visningar
2 927
Senast: Cockney
·
I
Hoppning jag skulle tävla i dag på en tränings tävling i stallet,90 cm bara för att bevisa för mig själv att jag også kan gennomföra en...
Svar
16
· Visningar
1 424
Senast: Aliide
·
Hoppning (det fanns ju en sådan tråd på dressyr så tänkte jag att det ska vara e n här också) vad är erat mål för 2004? och vad var målet 2003...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 267
Senast: papegojan
·
E
Hoppning När min shettis skulle tävla för fösrta gången med min medryttare så skulle han ställa upp i två klasser en 30 cm och en 50 cm. banan...
2
Svar
31
· Visningar
2 682
Senast: megasus
·
J
Hoppning Någon sa till mej att det är 10 cm högre hinder i omhoppning.. Alltså om man rider d ponny och en LC (90cm) klass, är det d LB (1meter)...
Svar
13
· Visningar
2 525
Senast: Ylva
·
M
Hoppning Skulle behöva lite hjälp med avstånden. Hur många meter går det in på 3 galoppsprång osv.
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Favina
·
Hoppning har ni några små-problem eller så, med er sits och inverkan i hoppningen? nästa alla har ju någon liten ovana eller nåt. det jag gör...
2
Svar
25
· Visningar
2 150
Senast: Maliiin_
·
Hoppning Det där svarta stoet han jämt brukade hoppa ett tag! Vi blir knäppa här snart om ingen säger.. INTE Roofs alltså (som inte ens är svart...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: Lenis
·
W
Hoppning hur går detta till för häst? vad är det för skillnader resp. likheter med ponnyallsvenskan? :confused: :confused:
Svar
1
· Visningar
1 399
Senast: lilla_busan
·
K
Hoppning Finns det några träningstävlingar för stor häst (fjording, men jag är över 18) där man inte behöver hoppa så jättehögt? Vilka höjder är...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: FjordFia
·
V
Hoppning får jag tävla d-ponny om jag är 18 år på klubbtävlingar?
Svar
6
· Visningar
1 038
Hoppning Jag känner en tjej som rider för noga på hinder. Altså hon lägar hästen oftast rätt på hinder, så att hästen ej behöver taxera själv...
2
Svar
26
· Visningar
2 475
Senast: DFZ
·
M
Hoppning HeJ Vad gör man om en häst springer lite fort på hoppnings banorna :confused: Ibland så rusar hon mot indret :D och hoppar antingen...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: _Peplis_
·
G
Hoppning Både jag och min häst (c-ponny) behöver självförtroende i hoppningen! Skulle behövs lite bra tips annat än att "hoppa mycket"...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Tingeling85
·
H
Hoppning Jag ska ha min sköthäst hela sommaren och undrar ifall jag skulle kunna ställa upp i en liten Clear Round i hoppning någonstans i...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Hästbiten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka