För noga på hinder

Personligen ville jag kunna göra på båda visen när jag hoppade...

...det kändes bäst att låta hästen sköta sig själv och jag har lärt mig att fyra språng innan hindret ska ryttaren ha "ridit klart" och bara nöja sig med att vid behov korrigera hästen

...samtidigt vet ju inte hästen hur banan ser ut. Vi kan komma in i en knepig tre kombination med avstånd som inte passar oss eller behöva svänga snävt efter hindret etc och då är det min skyldighet som ryttare att se till att hästen kommer rätt på nästa hinder. Jag vill gärna rida i mycket god balans om vägarna är svåra för att minska slitaget på hästen. En noggrann ridning tillåter mig ju också att planera min väg och undvika tvära svängar och hafsiga tempoväxlingar

Jag tror att vi menade att grundsitsen är lätt, självklart sitter man ned under vissa delar av banan. Det är ju främst på transportsträckorna som baken ska upp ur sadeln :)

Tackar. Men jag vill bara vara med om jag får första pris... :devil:
Finns det något sätt att muta domaren på... :angel: ;)

Öppen för förslag :D så länge min dommarkollega och flickvän innefattas av mutförslaget :D ;) :angel:

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 906
Senast: fio
·
Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 271
Senast: Takire
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
20 914
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka