Skulle behöva några råd!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Linn_89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 802
L

Linn_89

Vilka är era bästa tips till en som inte hoppat så mycket och ska hoppa på lektionen på Torsdag? Vad brukar de som hoppat lite oftast göra för fel? Jag har ridit ganska mycket annat och inte hoppat så mycket under mina sju år på hästryggen :crazy: :(

Nu är jag jätterädd för att jag ska "vara obehaglig mot hästen" eftersom att jag inte har så bra hoppvana som sagt!

Vilka är era bästa tips?? :confused: Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp!!

Tänk på att hålla i manen så att du inte ger hästen ett ryck i munnen, samtidigt så brukar man komma upp lite bättre ur sadeln då också, så att du inte dunsar ner i hoppet.
Det är bara att träna på, så brukar man kunna känna efter när man kan släppa manen och klara själv och så.
Lycka till!

Ett fel som jag gör ibland är att jag hoppar före hästen... Då blir det lätt stopp..

Lycka till, det kommer säkert gå jättebra! :banana:

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
535
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Annique
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 038
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka