Mål för 2004

hej.. va är de för häst du har på bilden??
va är de för ras???

har igentligen inte satt upp några direkta mål än men ena hästen ska starta 1.10 nu när hon funkar så bra på nya bettet så kommer det bli ett väldigt bra tävlingsår har haft henne i ca 6 månader så det känns bra

andra ska väl kanske upp i 120 om det går bra
dem målen har jag på min syrra nu när hon tävlar min häst och jag själv inte ska börja tävla igen i slutet på året

Mina mål för 2004 är att fortsätta utvecklas och börja lite ännu mer på min ena häst. Ju mer jag lita på henne, destu mindre press känner hon, och då går on super.
Höjdmässigt så är målet att rida bra 1,30 runder.
Men vill även ut och tävla lite i dressyr och FT.

Sedan så har vi en 4 åring som ska försöka kvala till 4-års championatet.

År 2003 gick enligt planerna, efter den totala mentala krachen och hästen och mig 2002 så fick vi börja om från början. Efter hårt kämpande så började framgångarna åter att komma.
Så för mig var 2003 ett år som gav mig mersmak och envishet!

Målet för sexåringen är att hon ska bli lydigare och starkare. Jag ska försöka rida henne bättre och vara mer konsekvent. Lyckas detta hoppas jag kunna kvala henne till Breeders. 2002 uppfylldes (och överträffades) målet med henne genom placering i Breeders för femåringar i Flyinge.

Den blivande femåringen ska börja tävla och jag har som mål att kvala henne till fyraårschampionatet och även starta några 1.10 till hösten. Hon hade föl i somras och ligger därför ett år "efter".

Gå felfritt MINST 1,20 med min bråkiga "lilla" dam, har ju precis lärt mig hur jag ska göra med henne på tävling... :crazy:

Målet för 2003 gick helt åt skogen, då jag planerade att rida 1,30 med henne, men inte kom längre än till 1m... :o Den här säsongen ska vi sopa banan med konkurrenterna!!! :bump:

Fortsätta hoppa henne för instruktör och bli bättre och bättre på alla hans mystiska kombinationer han sätter upp som bara blir svårare och svårare! :crazy:

Att hästen och jag blir säkrare på hinder.

Att ev starta någon lätt klass på nån liten tävling!

Jag håller mig främst till dressyren men visst kan det vara skoj att ta sig några skutt då och då!

Utvecklas tillsammans med ponnyn, rida bra felfria rundor i LB och placeringar i LC, eventuellt starta LA, om inte iår så nästa år. :D i dressyren ska vi rida bra LB ritter.

mina mål 2004 blir väl att få bra & jämna resultat i LA. sen har jag planerat att rida MsvA fälttävlan i juni (är redan kvalad) å sen rida SM i augusti förhoppningvis! & i dressyren att få henne lugn & avslappnad. skulle va kul å rida nån LA! satsar på de iaf=)

mina mål 2003 va å rida msvb hopp å de gick inte.. :S vi har lite ''problem'' på tävling.. jag rider mkt sämre än på träning och då går de inte bättre heller..
å sen satsade jag på SM i fälttävlan.. va 2½ hinder från att klara de. :crazy:

Precis som jag skrev i inlägget till dressyrmålet 2004 så är det ätt träna mig själv i hoppningen såpass att aj gkan lyckas bra i antagningen till hippologen...

för övrigt så hoppas jag att min sköthäst (som är under igångsättning efter skada) kan hålla sig frisk nu. blir att börja om från noll med träningen men att i slutet på året få tillbaka samma flyt i LB klasserna och om hon går lika bra som sista träningen innan skadan, ev. debutera 1.20 med henne.

Mitt mål för 2003 var att hitta en häst och kanske hinna med ngn tävling. Jag hittade en unghäst efter 10 mån som ännu inte går att tävla på..:D

2004: att komma igång och hoppträna och tävla lokalt fram på våren/sommaren.

Målen för 2004 måste bli att starta 1.20 på gammelpållen samt gå felfritt i terrängen i 1.00 klass.

För 5-åringen är målet att hon ska gå kvalitet och gå 0,90-1,00, samt introduceras på teräng-hinder.

Målet för 2003 var att unghästen skulle gå 5-års testet, tävla lite Clear Rounder och gå Hubertusjakt i oktober. Hon gjorde allt, med bra resultat.
I år 2004 så är målet att vi ska fortsätta i samma takt, hon ska ut på lite små tävlingar och hoppa 90 cm. När det känns bra så tar vi 100 cm. Om det går jättebra så kanske hon går 110 cm till hösten, gör hon inte det så är det helt ok. Hon ska även gå Hubertusjakten i oktober i år igen! Har även tänkt att starta henne i någon dressyrklass, men typ bara LC.

Målet för min valack 2003 var att vi skulle ut å tävla igen, inga direkta mål utan bara ha skoj. Och det hade vi, hann med några småtävlingar med bra resultat. Bara 110 cm dock.. I år 2004 så ska vi uppåt i klasserna igen, 120 cm ska han gå till våren och sedan blir det 130 cm. Ska även tävla dressyr men då med medryttare, tror att hon siktar på LA.

Mitt mål det här året är en placering i 0.90

Hoppas man lyckas med det. :smirk:

komma me i div 2 laget i hoppning. och kvalla till div 1. och sen hoppa en L:a felfritt.
i dressyr är det väl bara att rida ett L:c program felfritt.

målet är att rida 1,20 innan sommaren.

det var tänkt att jag skulle rida 1,20 i mars men det blir inte så.
förra året var mest en besvikelse.

Mål 2003: Klara ungponnynollor upp till LA. Försöka kvala till MSVB (eller fixa det i början av 2004). Klara ungponny, men har en nolla kvar till msvb...

Mål 2004: Fixa sista nollan... Sen kvala till MSVA.
får se lite hur långt vi kommer... vet inte hur långt han kommer räcka.

Lilla fblstoet: Debutera 1.40.
Korsningsstoet: Gå en felfri 1.20.
Fblstoet: Få frisk och förhoppningsvis sätta igång.
Vblvalacken: Börja hoppa mera regionalt, och klara mer tekniska grejer. Hoppningen är det inget fel på direkt.
Hblhingsten: Nolla 1.30.
Fblhingsten: Nolla 1.40.
Hblvalacken: Försöka kunna starta 1.20 utan att det går i 180.
Hblstoet: Någon liten CR kanske.
Korsningsvalacken: Starta 1.10.
Arabstoet: Ev. någon CR där också.

mitt mål är nog plasering i 90 cm...kommer jag inte så långt vill jag nog iaf att han går en 90 avspännd och harmonsik och lyssnar på mig..det va nog vad jag hade tänkt mig.. min nu varnade häst är ju aldrig riktigt tävlad. bara klubbisar änn så länge.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 124
Senast: fio
·
  • Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 946
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
623
Senast: WildHorse
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka