Mål för 2004

bra fråga

Jag håller på o rida en häst till försäljning, så det är väl ett mål å få han såld.. å det andra är att jag har gett mej *faen* på att ja ska starta L:a i dressyr i vår =) :)

Nolla LB (startat rätt många men bara felfri i grundomg. än så länge)
Starta LA :crazy:

I oktober bestämde jag mig för att satsa på Breeders för 5-åringar. Dvs 1,20 hoppning. Nu blev hon dock halt då och är fortfarande halt så just nu är målet att få henne frisk.

Beroende på när hon blir frisk så varierar målen. Hon har gått felfria 90-klasser som 4-åring så nånstans runt 1,10 borde väl funka om hon blir frisk snart! :)

/C

Målet för 2003 var att nolla LB och placering på lokal/regional LC. Vi fixade båda :banana: :p

Därför blir målet för 2004, placering i LB och att nolla LA, ska försöka starta DM också och tävla lite dressyr

Målen för 2003:
Ena stoet skulle gå 1.25, LA dressyr och cnc* men ägaren sålde henne innan jag hann så långt, annars hade de nog inte varit några problem. Andra stoet skulle igång och gå småklasser tills hon blev såld och de blev hon.
4åringen skulle kvala till lätt klass till i vår, han fick en gdk deb och en ej gdk, samt kvala till hoppchampionatet och de klara han.

2004: Nu har jag bara kvar 5åringen och han ska förhoppningsvis gå * i höst och 1.20 hoppning.

Målet för mig är att överhuvudtaget våga hoppa min nya häst. För hoppa henne ska jag, fast knäna skakar bara vid tanken... :bump: :bump:

Börjar med målen för 2003.
De uppfylldes till viss del. Vi kom runt LB felfritt, blev placerade (3a) på lektionsryttar-DM. Vi kvalade till division ett. Så långt stämmer allt.
Det som inte uppfyldes var Riksmästerskapet dit vi inte blev inkvalade, även om det bara 2 sekunder ifrån... Ponnyn gick och blev skadad innan finalen i division två, så vi inte kunde starta.

Målen för 2004 är först division ett, och förhoppningsvis att vi kvalar oss till elitserien. Vi hoppas, men vet inte riktigt om vi vågar tro på det realistiskt. Sen är det DM i fälttävlan och kanske även DM i hoppning beroende på hur hästarna ska vila i sommar. Till hösten blir det krafttag med att kvala till medelsvår eftersom det är division ett som ligger högst prioriterat på listan för våren.

mitt mål är att debutera MSVB. om jag inte hinner bli för lång för min ponny :crazy: :cry:

målet 2003 var att komma igång o tävla. o det gjorde vi och att vi skulle få mer samspel det har vi också fått.

så nu är det bara till och kämpa.
blod(från mig inte från hästen såklart) svett och tårar

målet för i år är att komma på ett bra sätt för hästen att klara sommaren (Lajen är allergisk mot något)
sen övrig tid så ska vi starta och nolla 1m och helst även 110 :eek:
sen får jag se, Lajen är 18 år, så han kanske vill ha pension? jag får se hur han mår och verkar tycka om tävlandet.
sen ska jag köra in honom och kaaaaaanske starta en körklass också. och så ska vi hitta en tränare, elller två, inom både körning och hoppning. :)

Jag kan börja med mina mål för 2003. Med 7-åringen (ligger 1 år efter pga skada) var målet att vara felfri och säker i 1.20 och starta 1.30. Det blev delvis uppfyllt. Mesta dels felfria ritter i 1.20 och det kändes enkelt när jag inte krånglade till det. Däremot blev det ingen start i 1.30 däremot 1.25. Skulle ha ridit 1.30 sista tävlingen men hästen ville inte så jag strök henne.

Målet för 2004 är då att starta 1.30 och bli säker där. Sen är målet att bli snabba och vändbara så att vi kan börja vinna! Vita rosetter är tråkiga i längden.

Mina hoppmål är : OM jag inte säljer min dressyrhäst skall hon debutera 1.40 iår.

Med ft hästen fortsätta tävla i 1.30.

Med psykofullblodet Clearround kanske 70cm.

Med allergikern om han blir bra fortsätta tävla i 1.30

6 åringen vill jag starta mer i år så hon får mer rutin + ev. LA framåt hösten om jag har kvar henne då, + starta debutant FT.

Sen vill jag utvecklas i min egen ridning när jag är på Irland i sommar och träna mig på att rida många olika hästar....

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 124
Senast: fio
·
  • Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 946
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
623
Senast: WildHorse
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka