Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Hoppning hur gammal tycker ni att hästen bör vara för att starta i lokala tävlingar (typ clear rounder på 70-90cm och "vanliga tävlingar" på...
Svar
17
· Visningar
1 137
Senast: tjenixen
·
Hoppning jag sitter och ska anmäla mig till tävlingar.. hästen är i bra kondition, han fixar två klasser på en dag...¨men han är inte i...
Svar
4
· Visningar
808
P
Hoppning För att beräkna antal galoppsprång mellan två hinder måste ju man känna till hästens galopplängd i ett visst tempo. Finns det någon...
Svar
6
· Visningar
4 385
Senast: Cockney
·
Hoppning alltså, vad packar ni med er när ni ska iväg? ser packningen annorlunda ut beroende på vart ni ska?...(ja givetvis fodret om man är...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: _Peplis_
·
P
  • Låst
Hoppning med min förra D-ponny (arab) hoppade jag enstaka hinder på 135cm men när det var en hel bana var det 130cm som högst. jag sålde henne i...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: Snuffsan
·
P
Hoppning Ska ha hopplektion ikväll för första gången på, jag vet inte hur länge. Behöver lite tips och råd. *nervös* Vi ska hoppa studs. Vet...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Minelli
·
S
Hoppning Jag är nu 18 år och har aldrig någonsin visat mig på en tävlingsbana. det har väl i största dels berott på att jag haft väldigt dåligt...
2
Svar
32
· Visningar
2 468
Senast: SessCa
·
Hoppning jag satt och läste i en bok min lillasyster fått från pollux, och där hade de ett tips om att man kunde bygga hinder av kramsnö och...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: ostbiten
·
M
Hoppning Rider ni med säkerhetsväst då? när ni tävlar? Varför/varför inte?
Svar
12
· Visningar
1 016
Senast: Emmahpemma
·
Hoppning Behöver lite råd. Jag har ett 6-årig sto som den 24/11 2003 blev friskförklarad från hovleds- och kotledsinflammation. Enligt...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: lizzie
·
Hoppning Jag har börjat ta hand om en häst i stallet på torsdagar till söndagar... vi går jätte bra ihop i dressyren men jag älskar o hoppa men...
Svar
17
· Visningar
1 042
M
Hoppning är det dålig för hästen om man hoppar 2 dagar på rad?första dagen småhinder på ca 50-70 cm nästa dag 80-100 cm. :confused:
Svar
12
· Visningar
1 253
Senast: Tingeling85
·
Hoppning Kan ngn svara mig på varför man gör så här: På en framhoppning finns tre hinder, en oxer, ett rättupp, och en grind på ca 50 cm. Alla...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 546
Senast: Cockney
·
Y
Hoppning Jag som yngre har tidigare ridit mestadels dressyr, men har nu "gått över" till hoppning. Jag undrar om ni har några bra övningar, trix...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: oh_darling
·
F
Hoppning Har länge suttit och tänkt på vad som händer OM... ¤ Hästen sparkar ner ett hinder, t.ex. vid en brall, på banan, mitt under pågående...
Svar
17
· Visningar
2 247
Hoppning Äger en 7-åring som ej hoppat mycket alls. Behöver förslag på övningar jag kan göra med henne för att få henne orädd osv. Mycket...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: daysi
·
P
Hoppning Jag har fått erbjudandet om att rida & tävla en grand prix ponny idag! Jag åkte dit & tittade på den på en träning och under de tjugo...
Svar
19
· Visningar
1 449
Senast: Snuffsan
·
M
Hoppning Idag hoppade jag med ponnyn. Han är ju en gammal tävlingsponny... Men jag är en fegpotta som är rädd för att ramla av efter...
Svar
8
· Visningar
978
C
Hoppning Är det tillåtet med benskydd med tyngder??? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 730
Senast: pixiegnomen
·
Hoppning Har ni några tips på hur jag ska kunna följa med bättre i språnget, över hindret? Hopptränade i dag på ca ett halvår, jag hamnade i...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: ostbiten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka