Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Hoppning Är det någon som vet hur det är med poäng för ponnyer som placeras i allsvenskaomgångerna?
Svar
4
· Visningar
838
Senast: elefanten
·
B
Hoppning Har ni börjat ladda inför allsvenskastarten. Är era lag klara? Tycker själv att det ska bli jättespännande. Vilka lag går till final i...
2
Svar
21
· Visningar
2 005
Senast: piggis_83
·
Hoppning Var och kikade på en hopptävling i lördags och jag funderar väldigt över en sak. I en klass finns det ju normalt 2 st avdelningar. Avd...
Svar
7
· Visningar
1 273
M
Hoppning Hoppas att någon trevlig buke kan förklara för mej de här? Klass 4 LD A1:d/A Klass 3 LC A1:c/A Klass 2 LB A1:a/A Klass 1 LA A1:d/A Det...
Svar
14
· Visningar
1 293
Senast: DFZ
·
P
Hoppning hur brukar ni rida dagarna efter en lättare hopptävling? alla i min omgivning säger olika :crazy:, så nu får jag fråga er! :bump: /sandra
2
Svar
21
· Visningar
1 501
Senast: urkella
·
Hoppning Jag ska vara med på en stilhoppning på ridskolan i helgen. Det är första gången och jag är lite nervös. Ni som har lite erfarenheter :)...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: Daniel
·
Hoppning Hur många klasser skall man rida med en "grön" häst? Tänker då på 90-100 på lokal nivå. Hur resonerar du vid anmälan till tävling? Hur...
Svar
8
· Visningar
936
E
Hoppning vilket \"dominerar\"?! va ett tag sen ja va ute o tävlade sedan den ny regeln med kavaj/klubbjacka tagits fram! undrar nu hur d är på...
Svar
13
· Visningar
1 113
Senast: Creiwry
·
S
Hoppning Kom på att tänka på en sak när jag kollade på hästhoppning på tv. Vet inte om det var efter ritten eller före som nån ryttare knäppte...
Svar
17
· Visningar
1 452
Senast: Cockney
·
Hoppning ..hur tar ni hand om dem, hur hårt tränar ni? Med gammal menar jag väl från 17-18 och över.. Det är ju såklart olika, såg att min gamle...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: Elwis_86
·
M
  • Låst
Hoppning Jag läste en insändare i Ridsport idag som handlade om den "nya" reglen att man får ha vindjacka på sig på tävlingar upp till regional...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Snuffsan
·
Hoppning Hej! har fått lite idetorka... :confused: Någon som vet några bra hoppövingar, nån bok eller internetsida med det???
Svar
1
· Visningar
756
Senast: md5krist
·
Hoppning Att man tränsar innan man lastar ur är ju självklart, men hur är det med att sadla ? Har ni dessutom skydden under transportskydden...
2
Svar
39
· Visningar
2 366
Senast: Snuffsan
·
P
Hoppning hur tycker ni att den absolut snyggaste utrustningen för häst/ryttare skall se ut på tävling? alltså, färger på schabrak, kavaj...
2
Svar
25
· Visningar
2 601
Senast: dah_blondi
·
Hoppning Hur ska man lyckas vara mjuk i handen när hästen har en förmåga att rusa mot hinderna. Han som har haft henne nu en månad säger att det...
Svar
12
· Visningar
1 183
Senast: dah_blondi
·
I
Hoppning Var med igår en väninna på hennes hoppträning,vid ridhuset i borlänge...hon har storhäst men innan hennes lektion börjar så är det en...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
11 632
Senast: Natascha
·
Hoppning NU vill jag ha tips och råd från er. Har under alla år varit väldigt framåtlutad, suttit i hoppsadlar och ridit stökiga ponnyer och...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: Catta
·
J
Hoppning mest bara för att vara säker. Avd. B är för unghäst va?
Svar
9
· Visningar
819
Senast: jojjo_blondin
·
S
Hoppning Har en liten fråga. Hoppar med min häst och ibland får jag inte till avståndspunkten. Antigen hoppar vi av för tidigt eller så stämmer...
Svar
12
· Visningar
1 362
Senast: Daniel
·
C
Hoppning Har precis köpt ett halvblod som har gått som dressyrhäst i hela sitt liv. Han är 10 år. Meningen är nu att jag ska försöka skola om...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Bellapops
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka