Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Hoppning Hej! Är det ngn som vet vad som gäller ang. uppklassningspoäng på stor häst? Finns det några bestämmelser som säger att man t.ex. inte...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: Ylva
·
Hoppning Jag har ett sto f-99. Köpte henne i slutet av oktober -03. Dessförinnan hade hon gått på halvfart och var inte spec mkt riden det...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: _Peplis_
·
S
Hoppning kanske en dum fråga, men hur länge är ponnyn ungponny? :bump:
Svar
2
· Visningar
1 526
·
F
Hoppning Vad är det för skillnad på A/A:0 och A:0/A:0 ? :confused:
Svar
8
· Visningar
5 671
·
S
Hoppning Jag undrar om det här med två felfria rundor i Avd B, så att man sen får starta i Avd A. Min ponny är 6 år, och gjorde förra året på...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: StarEmma
·
Hoppning Herregud, vad har jag gett mig in på? Jag? TÄVLA? UTE? På en ponny jag knappt känner. Hur 17 ska det här gå? Jag har aldrig tävlat ute...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: darkmoon
·
S
Hoppning När det gäller att skritt hoppa. Jag brukar lägga in det någon gång ibland. Bara några få språng, eftersom jag tycker att det ger både...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Spider84
·
Hoppning Jag har lätt att komma i obalans, ofta efter i språnget, när jag hoppar. Finns det något man kan göra åt det?
Svar
4
· Visningar
777
Senast: Daniel
·
F
Hoppning När börjar ni löshoppa en häst ungefär (Ålder)? Hur ofta Löshoppar ni, beroende på ålder etc ?
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Fantasia
·
Hoppning När vår klubb har tävlingar brukar vi nästan alltid anlita samma domaren eftersom vi tycker det funkar bra med henne. Det absolut bästa...
Svar
7
· Visningar
1 222
Senast: JennyF
·
S
Hoppning Vet ni om man får lov att tävla ponny på Hackamoore (eller ev sidepull). Jag har en ponny som funkar så himla bra på det och skulle...
Svar
4
· Visningar
1 517
Senast: Ewonya
·
S
Hoppning Kan ni hjälpa mig med vilka höjder som gäller för B, C och D ponny på LC LB LA osv :confused:
Svar
1
· Visningar
2 857
Senast: saris_safaris
·
C
Hoppning Om man ska löshoppa (stor häst) hur långt avstånd ska det vara mellan lilla hjälphindret och det "stora hindret" om det ligger på runt 1.20?
Svar
6
· Visningar
858
Senast: Chough
·
P
Hoppning E det nån här som vet hur många LA man måste ha joppat för att få tävla MSV ????? Och hur många fel får man ha ????? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: Snuffsan
·
Hoppning Vart har den fästande tråden om bedömningar tagit vägen?! Nu när man behöver den som mest...???!!!
Svar
7
· Visningar
890
Senast: glittertuss
·
Hoppning Som gör att hon måste börja fundera lite på vad som kommer och inte bara rusa. Så hon kortar galoppen lixom. Förslag?
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Pegija1
·
N
Hoppning lite överdriven rubrik kanske :p ett par frågor som jag undrar om ni har svar på.. 1. Min häst i jag går på hoppträning 2 ggr i månaden...
Svar
17
· Visningar
1 256
Senast: hoppsann
·
Hoppning Vad är maxlängden på hoppspön? Är det 70 eller 75 cm? Eller nåt helt annat. Har hört olika...
Svar
4
· Visningar
3 965
R
Hoppning Min häst är 11 år och har inte hoppat speciellt mycket, nästan bara löshoppning och kryss och lite bommar. Köpte honom för ca 2 år sen...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Ponyta
·
Hoppning är ni mest nervösa innnan tävlingen, på framhoppningen, på banan eller på omhoppningen? innan tävlingen är jag nervös, på...
2
Svar
32
· Visningar
1 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka