Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning om jag skulle hoppa ett hinder nu skulle jag tycka att 1 m e jätte högt men om jag tränar ca 2 dagar i veckan för instruktör tycker jag...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: kvarngården
·
Hoppning Hehe. Jag bara undrar om ni har lite tips och saker man inte får glömma bort och vad man ska tänka på när man för första gången ska ut...
Svar
18
· Visningar
1 012
Senast: Grooverider
·
L
Hoppning hur långt galopp språng har en normal galoperad häst?? och hur långt galoppsprång har en normal galoperad d-ponny?? :confused:
Svar
1
· Visningar
814
Senast: magda
·
Hoppning jag har ALLTID haft en klump i magen när jag hoppat, oavsett vilket hinder det är, allt ifrån 20 cm rättuppstående till högre oxrar...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: Calizto
·
L
Hoppning Vad ska det vara för avstånd på trav + galoppbommar och i kombinationer för en liten D ponny? :confused: Tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
876
Senast: Ewonya
·
Hoppning Ni som främst är hoppryttare och har dyra hoppsadlar, har ni dressyrsadlar också eller gör ni allt arbete i hoppsadeln...
Svar
18
· Visningar
1 176
Senast: Vimsan
·
H
Hoppning är det någon som har börjat med detta ännu? hur höga hinder har ni satt upp?
Svar
8
· Visningar
998
Senast: ia_
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·
R
Hoppning Får man ha två delat gummibett me fasta ringar på lokal ponny hoppning :confused:
Svar
2
· Visningar
748
Senast: rabbe
·
Hoppning Vad ligger höjden för seniorer i div III på? Är det 1 m i båda grundomgång och omhoppning, eller höjer de till 1,10 på omhoppningen...
Svar
2
· Visningar
3 047
Senast: Solvira
·
S
Hoppning Bör hesten ha benskydd når den skal lære å hoppe? Så ikke den får helt motvilje om den skulle rive noen ganger... :confused:
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Timsetim
·
Hoppning Hjälp, jag har tappat bort min fusklapp :omed hinderavstånd för häst. Jag vet att ett galoppsprång är ca 3 m och ett galoppsprång...
Svar
4
· Visningar
2 072
Senast: IvoryTower
·
Hoppning Jag har ett sto som är en riktig primadonna. Hon tävlade två klasser i helgen och var jättego och samarbetsvillig i första klassen, men...
Svar
14
· Visningar
1 666
Senast: Arwyn
·
C
Hoppning Är det någon som vet vad det krävs för att vara startberättigade i MSV/A för C ponny? Vet att jag läst det i TR men hittar inte igen...
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: Chania
·
Hoppning har rört ihop det lite. Är det dom som har ett kryss i framkant och sen en vanlig bom i bakkant ?
Svar
2
· Visningar
1 511
Senast: _Peplis_
·
R
  • Låst
Hoppning ... Och jag har ingen egen häst att träna med. Har dom senaste gångerna jag hoppat bara haft "jobbiga" hästar enligt mig. Och igår...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: ameo
·
Hoppning Jag hyr en häst och ska vara med på en liiten klubbtävling med honom..i hopppning dåra. men han tycker det är sååå kul och han bara...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Ewonya
·
P
Hoppning Nu vill jag veta lite om er hoppryttare också. Alla läckra hopphästar/ponnysar. Mer bilder till folket. Sitter själv hemma på mina...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 885
Senast: LeFay88
·
Hoppning Vet inte riktigt vad jag ska ha för avstånd när jag ska hoppa studs med nye hästen, han har lite kortare steg än min förra men länger...
Svar
4
· Visningar
6 954
Senast: wedholm
·
F
Hoppning jag har en D-ponny, hur högt är då LD, LC, LB och LA? Har för mig att LD är 80 cm, men sen vet jag inte :p
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Fjomp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka