Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Hoppning Hur gör man för att bli lärling? Jag vet inte om det kallas lärling i hoppning, men jag antar att det är samma som i galopp. Jag skulle...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Timsetim
·
G
Hoppning Jag rider ibland en häst som gärna drar iväg och bockar efter hindret. Han drar liksom framåt nedåt. Ridläraren sade då att jag kunde få...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: Liten_men_tuff
·
T
Hoppning ... i grupp. När man hoppar själv eller tävlar så är han alltid jättepigg. Någon som har varit med om det? Några tips? :bump:
Svar
3
· Visningar
865
Senast: talåj
·
S
Hoppning Om en häst är utb. L:A hoppning hur högt hoppar den då? Någon som vet? :idea:
Svar
5
· Visningar
3 050
Senast: Frozen_Angel
·
N
Hoppning jag var och tittade på hoppning,och då säger tjejen igemte mig" min häst bara vägrade att röra sig framåt,så jag hackade med sporrarna...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 167
Senast: tjenixen
·
L
Hoppning hej! vilka avstånd mellan kombinationer och cavaletti bör man ha på en maxad a-ponny (107)!?
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: lul
·
Hoppning ska prov rida en häst i morgon...och då ska man prov hoppa den :crazy: men detta en en "bra" häst... så jag e jätte nervös att jag...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: Speedster
·
S
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Sommartjej
·
Hoppning som skulle vilja hjälpa mej att leta på en sak? Hur långt det får vara i kombinationer (både ett och två galoppsprång) i LB för...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: trazel
·
P
Hoppning Otroligt bra att vinna Europafinalen, åååå så kul!! Det har varit en tråd här tidigare där några tyckte att hennes stil har förändrats...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Manatee
·
Hoppning Läste proppen till en tävling och kom inte riktigt underfund med hur klassen bedömdes. Ja, jag har läst sammanfattningen av...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Domaren
·
Z
Hoppning Var kan man göra det så billigt som möjligt? Något företag? Vet att det finns, men kan man kolla någonstans på internet? Vill ha lite...
Svar
3
· Visningar
1 349
Senast: linuld
·
Hoppning Hoppa \"låga\" banor Någon som har tips på hur man "säkrar" en felfri runda på cirka 80cm, när hästen är van att gå 110?. Tacksam för...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: starcraft
·
B
Hoppning Vi river nästan alltid koppelräcket med frambenen. När det är linjer vad ska jag göra åt det. Jag funderar på att lägga en bom framför...
2
Svar
22
· Visningar
3 427
Senast: Splittan
·
P
Hoppning Kan vi inte göra en samlingstråd för övningar i marrkarbete som man kan gå tillbaka till när motivationen eller fantasin tryter? Har ni...
Svar
3
· Visningar
2 854
Senast: pialotta
·
Hoppning Hur bra måste man vara för att vara med på en LD? Jag har inte tränat alls mycket med min ponny, men vill tävla om några veckor. Borde...
Svar
11
· Visningar
918
Senast: Xenox
·
Hoppning Nån som har nåt bra tips att komma med vad gäller att få upp huvudet på hästen i hoppning? Min pålle (som är ganska stor och tung, över...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Arwyn
·
Hoppning Jag undrar om man får starta i Avd A första rundan och Avd B i andra? alltså om man hoppar då två klasser/en dag. får man göra så?
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Domaren
·
Hoppning I dag har jag varit och tittat på en lokal ponnyhoppning. I kat B/LD så blev minst 7-8 ryttare tillsagda av domaren (i högtalarsystemet)...
Svar
13
· Visningar
1 493
Senast: starcraft
·
Hoppning Nu kan man äntligen söka tävlingsresultat på SRC:s hemsida! Resultat från och med 2003 finns inlagda, både för häst och ponny. Här finns...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Splittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka