Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Hoppning Hejsan! Jag vet en kille som är medryttare på ett 25 årig Nordsvensk travare. Hans leder är helt kassa, man måste skritta MINST 20...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Gilraen
·
Hoppning kanske en ondödig fråga men jag började fundera... Satt och kollade lite i Distriktsnytt efter tävling och så står det så här...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Cockney
·
G
Hoppning Hur får man en het häst som bara går och stressar lugnare? Jag tränar Dressyr för instuktör en dag i veckan och det brukar gå rätt så...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Rosenblad
·
E
Hoppning Vilken fantastisk tapper häst som vann! Han hade verkligen det mesta emot sig vad gäller teknik o så, men med spetsade öron och en...
Svar
16
· Visningar
1 115
Senast: DeCloe
·
D
Hoppning Var kan jag läsa om 4-års championat och om hur man kvalat till det?? Har letat på Sv Ridsportförbundets hemsida, men inte hittat ngt...
Svar
2
· Visningar
4 012
Senast: Blobas
·
P
Hoppning Är det tillåtet numera?
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: stalltjejen007
·
Hoppning Jag hade tänkt hoppa lite imorgon, men är inte så van att hitta på egna hoppövningar och vill inte trakassera min tränare jämt och...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: majola
·
D
Hoppning Jag undrar hur man vet hur långt det ska vara mellan de liggande bommarna och hindret vid hoppövningarna. Jag har en nätt fjording...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: starcraft
·
Hoppning hallå jag står med en start klar 4-åring och hade tänkt mig ut och visa upp honom lite men nu är det så att hmm jag har ingen aning om...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: tovan
·
J
Hoppning Ja hade tänkt börja hopptävla med min ponny nu i vår. men från vilka klasser måste man vara uppklassad, alltså har tagit poäng? det var...
2
Svar
21
· Visningar
3 048
Senast: farin
·
G
Hoppning hur kommer det sig att jämt på tävlingar är det kombinationer som krånglar till det? på träningar går det hur bra som helst! varken jag...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: trazel
·
Hoppning får man rida på i avd B på storhäst? Gäller det samma som för i avd A ??
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Spider84
·
Hoppning Hur brukar det fungera på era tävlingar? Jag blir så less... Nu har jag varit efteranmäld på två tävlingar på raken - dvs ridit först...
Svar
10
· Visningar
1 097
Senast: Dimmans_Elaine
·
T
Hoppning Var i väg på en träning för inte så länge sen. Hade lite problem med hästen som blir rätt het när han har klart för sig vart han ska. Då...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Tomaten
·
F
Hoppning vad krävs? Som t.ex. Grönt kort, ryttarlicens osv. Vid lokala tävlingar kan jag ju tillägga :)
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Filou
·
Hoppning Hemkommen från en jättebra ridkurs såg jag i går kväll Grand Prix-hoppningen från Milano och kunde till min glädje konstatera att Maria...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: spoff
·
N
Hoppning Har ett fullblodssto på 19 år som älskar att ridas och som gärna hoppar. Men jag undrar när jag ska sätta gränser och när jag ska inse...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: furreburre
·
J
Hoppning Har anmält mej i god tid till tävlingen nästa helg, 12 april, anmälan gick ut 18 april. FIck en bekräftelse på att anmälan var mottagen...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: starcraft
·
Hoppning hur ofta hoppar ni terränghinder? jag tränar tillsammans med vanlig hoppning för min häst tycker det är mkt roligare, och jag tycker...
Svar
15
· Visningar
1 313
Senast: L_S
·
Hoppning min häst ligger precis på gränsen mellan ponny-stor häst. men han har en rätt så hög manke så han är egentligen mkt mer som en ponny...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka