Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Hoppning Hoppar ni med era hästar/ponnyer? Hur ofta ska man som mest hoppa med dom? :crazy:
2
Svar
25
· Visningar
1 856
Senast: grazzie
·
Hoppning När man hoppar en bana får man ju inte lägga in volter. Men hur många fel får man då man lägger en volt? Är det 4? Behöver svar NU...
Svar
5
· Visningar
1 434
Senast: Ylva
·
Hoppning har rört ihop det lite till vilken ålder är man Young Rider är det 25 eller 23? eller har jag virrat bort mig helt?
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: _Peplis_
·
E
Hoppning \"Godkänt resultat\"?? Satt och läste hästannonser och upptäkte några där det stog "... har tävlat hoppning upp till 110cm med godkända...
Svar
7
· Visningar
1 466
Senast: Timsetim
·
L
Hoppning Nu skall jag göra något jag ev kommer att ångra på lördag förmiddag. Jag skall ställa upp i en pub-hoppning på lördag em (Hoppning clear...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: pialotta
·
Hoppning Hur högt är ett hinder när det är högt för er? O hur högt är det när det är lågt? Bara lite nyfiken..Själv tycker jag att hinder är...
2
Svar
37
· Visningar
2 491
Senast: Vennie
·
Hoppning Hej Jag undrar om ni har några bra tips när det gäller löshoppning. Det är så att min häst är inte mycket hoppad, och jag vill gärna...
Svar
4
· Visningar
902
N
Hoppning jag undrar hur högt en shettis kan hoppa? själv har jag löshoppat min kille på 107cm i mkh. då hoppar han med lätthet en oxer på 1 meter...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 518
Senast: urshultsbabe
·
S
Hoppning Undrar hur "snabbt" ni tycker man kan *klättra* i klasserna? hur skyndar man långsamt? Hur gör NI för att det ska gå så bra som...
Svar
12
· Visningar
1 912
Senast: _Peplis_
·
P
Hoppning Hej !!!! Jag undrar om det är någon som vet hur många poäng man får om man: Har kommit 3:a av 4 placerad och 14 stycken i klassen i en...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: _LeLLe89_
·
Hoppning Är det här bettet godkänt på tävling (fast med fasta sidor, s.k. muffbett)? Skulle inte ställa frågan om det inte vore för att jag för...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: X_tremless
·
Hoppning ingen som har någe bra tips till mig?! Det är så att jag är nästan intill livrädd för hoppning, men egentligen är det plus dressyr de...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Albin
·
N
Hoppning När jag ska hoppa med en häst som heter Bounce, så hamnar jag alltid framför sadeln! Han tar väldigt stora språng, och slänger sig över...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Metafor
·
Hoppning Jag håller på att lära min orutinerade häst att hoppa. Det går helt ok, han hoppar lite taffligt men det går säkert bättre med tiden...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Metafor
·
S
Hoppning Hur höga hinder är det egentligen på OS? Jag pratade lite med en tjej nu på morgonen som drog på med att hinderna ligger på omkring två...
Svar
15
· Visningar
23 436
Senast: ScissorHands
·
Hoppning Hej Jag och en annan tjej ska tävla en c-ponny i helgen. Hon hoppar på träningar jättebra. Hon är inte tittig på hinder. Men när vi...
Svar
2
· Visningar
732
P
Hoppning Hej !!!! Jah har en D-ponny. Och jag skall bort vecka 22 den 22/5 och jag kommer hem den 29/5. Under den veckan skall min kompis rida...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: ponnyryttaren
·
E
Hoppning Ni som tävlar mycket, hur många tävlingar rider ni i rad som mest? :) Funderar på att rida två helger i rad, vila en och rida två i...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: SanchoPancho
·
Hoppning jag har ett litet tvåårigt arabsto på 140cm som hoppat som mest 110. dock är det inte helt bra hopp med fart och så för hon stannar...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: Domaren
·
G
Hoppning Hur räknar de ut det? Hur fort är det tänkt man ska rida egentligen? Jag råkar ofta ut för tidsfel på lokala tävlingar. Jag rider i ett...
Svar
3
· Visningar
1 614
Senast: guldmane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka