löshoppning

Två oinridna ponnyer är inga lämpliga barn- eller nybörjarhästar oavsett ras.

Det vet jag väll... :mad:
Men det vet ju inte dem... :(
Men men nu är dem i alla fall inridna(av mej) :cool:

Det vet jag väll..

Jaha, med tanke på det här uttalandet...

" jag menar en shettis är INTE en bra nubörjarhäst det tycker inte jag i alla fall"

..fick jag för mig att du trodde det var rasen shetlandsponny som inte skulle vara en lämplig nybörjarponny. :smirk:

Men det är dem väl inte heller eller??? men men jag är ju 1.70 och jag rider dem nu men jag ska köra in dem också i alla fall den ena... men men det jag vill säga är det att om jag rider in dem vilket jag redan har gjort så lär dem ju sej att de inte kan bli av med ryttaren eller hur.. men men du får säga och tro vad du vill men jag är den ända som vet hur det verkligen ligger till eller hur...// angelica :banana:

suck, lite sunt förnuft skulle väl kunna lösa mycket av denna debatt!?
som nån skrev att shettisar ofta gör det du ber om o lite till -de "lider" i det tysta och deras skador dyker upp långt senare.
skulle ni rida ett russ om ni vägde 70 kg!? ungefär samma jämförelse som att sitta upp på en shettis o väga 55 kg .. vill ni eran häst bästa!?
o att shettisar är starka draghästar råder ingen tvekan över -det är DET de är gjorda för, varför tror ni de fick lida nere i kolgruvorna??? jo de gjorde det de skulle o de var starka DRAG hästar, ville de ha starka små ridhästar skulle de skaffat islänningar.
tack o bock.

En rätt hanterad/fostrad/riden shettis kan vara en lika bra nybörjarponny som en rätt hanterad/fostrad/riden häst av vilken annan ras som helst.

Jag tycker att du omgående ska sluta rida de ponnyerna du rider nu.
Du är på tok för lång! Tänk på att du förstör din egen ridning också!
Ta hjälp av någon körkunning och kör in ponnyerna/lär dig köra.
Varför inte ta med ponnyernas ägare så de också lär sig lite körning?

Ja, jag tror och skriver vad jag vill.
Varför skriver du här??
Försöker du skryta om hur duktig du har varit för att du "ridit in" (?) två shetlandsponnyer?
Ursäkta, men jag skulle aldrig släppa upp dig på min ponny!
Enbart grundat på de inlägg skrivna av dig som jag läst.
*Lite irriterad*

Jaha... Och? Jag menar det är inte längden som spelar roll utan det är vikten... Dem lär ju sej att de inte kan bocka av sina ryttare på detta sättet... :mad:

OJ kan dom verkligen hoppa så högt dom så liven :eek: :D! Jag trodde faktiskt inte att de kom över sådana höjder. Jag som sitter och är fånigt livrädd inför en hopptävling med 90 cm :crazy:.

Du... Du ska inte komma här och tro att du kan allt o vet allt!!! För att det är ingen i hela världen som kan allt alla lär sej nått nytt varje dag!!! Jag känner dessa shettisar och vet vad dem är kapabla till att göra.. Dem är väldigt stora och är väldigt muskulösa!!! De får muskler för att jag rider och tränart dem varje dag! Jag menar att dem kan göra mycket mer än vad jag gör med dem! Nu när de ligger i hårdträning och allt!!! De ska fakstiskt vara med på en klubbtävling om bara nån vecka och då är det min kompis som ska rida dem och då ska jag rida till dem lite till så att om du ursäktar så har jag inte tid med dej för att shettisarna väntar i stallet på att få komma ut på en ridtur!!!! :banana:

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 312
Senast: Alexandra_W
·
Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 803
Ridning jag hoppar inte min häst själv av olika anledningar men har en tjej som hoppar honom en gång i veckan nu har vi gjort så att vi gör lite...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: vildros
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama