Hoppar ni med era hästar/ponnyer?
Jag hoppar minst en gång per vecka normalt. Sedan händer det såklart att vi inte hoppar. Och då varierar jag hoppning inför tränare, teräng hoppning och fri hoppning när vi bara skuttar över lite hinder för skojs skull.

Hur ofta ska man som mest hoppa med dom?
Der beror ju helt på vad det är för häst, för ryttare och för hinder. Men hårdare tränings hoppning inför tränare skulle jag nog inte göra två gånger i veckan.

tycker inte att 5 ggr på 2 veckor är mycket alls.
om man tävlar 2-dagars tävling 2 helger i rad så är man ju redan uppe på 4 hoppningar, sen vill man väl hinna med att träna 1 gång iaf.

beror på hästens ålder och hur vältränad och rutinerad den är

jag hoppar en gång i månaden.. och i skogen brukar vi hoppa ibland. :)

jag hoppar med min Häst 1-2 gånger i veckan..men tränar då mest på låga hinder, så hon lär sig riktigt!
Jag tycker det är lagom att hoppa 1-2 ggr i veckan..det gör man ju som man tycker men det blir synd om hästen annars!

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 778
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
355
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges Victoria Jensen hoppade hem ett brons i Belgien när de individuella medaljerna i ponny-EM i hoppning fördelades på söndagen...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama