Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Hoppning Hur lär man en häst att \" mäta avstånd\"? Genom fånig fråga,men.. ja, hur gör man det? det har jag funderat på ett tag.. :confused:
Svar
11
· Visningar
1 777
Senast: ako
·
N
Hoppning Mitt halvblodsto som e född ´-99.... Hon har ett tuft temprament..kan bli tjurig ibland när hon inte får som hon vill (ej ont).. men...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: Fifflan
·
N
Hoppning Skulle vara jätte snällt om nån kunde säga mej om man får ha rakt bett på Lokal ponnyhopptävling??? Dumma jag har slarvat bort TR!!! :o...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Arwyn
·
G
Hoppning Har blivit utsedd till domare till småflickornas hopptävling, men är nu osäker på hur jag ska bedöma. Visst, det är inte speciellt...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Real_Life
·
T
Hoppning Vad är det? Hittar det inte i TR?
Svar
5
· Visningar
1 778
Senast: Tysken
·
L
Hoppning Vill ha lite roliga hoppövningar tills idag. Hästen är lite tittig, så gärna förslag på såna hinder. Dom ska ej vara höga, utan låga så...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: Ewonya
·
D
Hoppning Hittar inte tävlingsreglamentet och undrar om det krävs dispans för att få tävla hoppning på Hackamore (det lilla, ponny-hackamoret) på...
Svar
3
· Visningar
2 931
Senast: Spider84
·
Hoppning Min lilla gangster har börjat tycka det är himla kul att hoppa(lite fööör roligt) han rusar verkligen och ligger på, det är jätte kul...
Svar
16
· Visningar
1 001
Senast: missy
·
M
Hoppning Hur går man tillväga när man ska \"hoppa in\" en häst med ryttare? Är det någon som har lite kloka råd att ge? Och hur mkt bör hästen...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: Maddie
·
Hoppning Hur är det nu med alla klädregler.. Får man tävla (hoppning) i kortärmad skjorta? eller är det endast om arrangören/domaren tillåter det...
2
Svar
29
· Visningar
2 343
Senast: Görel
·
N
Hoppning Nej, jag är inte rädd för att hoppa.. bara väldigt feg. Så fort vi ska hoppa blir jag pirrig.. visst, det är kul med hoppning.. men jag...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: cactuspower
·
L
Hoppning Jag hade tänkt löshoppa min ena medryttarponny. Det är en C-ponny. Hur gör man? Alltså jag har löshoppat förut. Men aldrig byggt upp...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: starcraft
·
Hoppning Jag har reagerat mot att det är så många felfria i grunden på ponnyhoppningarna. Det är långt ifrån självklart med placering på en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 341
M
Hoppning visst är det 30 min före min klass! inte 30 min före samtliga klasser, typ senast 8:30 om första klassen börjar 9:00.
Svar
6
· Visningar
767
Senast: malört
·
Hoppning Hej jag har en fråga som jag bara måste få svar på. En kompis dotter till mig var ute och tävlade på sin ponny och fick då en...
Svar
18
· Visningar
3 788
Senast: workaholic
·
T
Hoppning Jag har nu ridit omkring på min fd traavre i ungefär ett halv år o vi rider lite över bommar o tränar på såntvilket funkar super!, han...
Svar
18
· Visningar
1 074
Senast: Tomaten
·
L
Hoppning ska på en hopptävling till helgen och det är ca 200 startande före mig. hur lång tid ska jag räkna på varje ryttare??man vill ju inte...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: Spider84
·
S
Hoppning Vad är den största skillnaden på en regional La och en nationell? :)
2
Svar
20
· Visningar
1 774
Senast: MissDiamond
·
R
Hoppning För c-ponny I skritt är det ca en halvmeter, trav 80-90 cm Hur långt låter då lagom för galopp? Han har ganska korta steg
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: starcraft
·
F
Hoppning Det är så att jag ska hålla lektioner snart och en grupp är en hoppgrupp. De ska ha en övning som är förberedande för banhoppning. Jag...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Cissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod