Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Hoppning Nu när det är sommaruppehåll på de flesta tävlingar och träningar, tänkte jag att jag skulle bygga upp lite hoppbanor hemma i paddocken...
Svar
9
· Visningar
2 600
J
Hoppning Haha nu har lilla jag gått och klantat till det. SKa tävla imorgon, kollade inte spec. nogrannt på bedömningen. men såg nu att det var...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: starcraft
·
S
Hoppning Spelar det nån roll vilken status det är på tävlingen man kvalar i, asså kan jag rida två felfria ritter i Avd B LB på lokal o sen rida...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: starcraft
·
R
Hoppning Har en liten pålle som inte hoppar Trava över bommar gör han jättefint så det är inga problem Men sen kommer problemen - Hoppa...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Real_Life
·
P
Svar
0
· Visningar
895
Senast: ponnyryttaren
·
Hoppning vad menas med det??? ex.e 5 1.20 hoppning – bed A:0 kvitt el. dubbel/A
Svar
2
· Visningar
899
Senast: fio
·
Hoppning Jag läste för flera år sedan en artikel i Ridsport, om Zangersheide. Där stod att föl (tror jag) och unghästar tränades på ett löpande...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Ramona
·
P
Hoppning Hur brukar ni räkna ut tiden när ni startar och lägger upp framridningen? Tycker det är så svårt att beräkna så man kommer lagom till...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: grazzie
·
B
Hoppning hur ska man gå fram med hoppträningen?,allt från att bygga bra muskler och bomträning. Måste hästen vara mycket tränad för att löshoppas...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Bonbina
·
T
Hoppning jag skall borja tavla min hast i hoppning i USA, ar det nagon som vet eller har erfarenhet av att tavla dar??
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Rubensmatte
·
O
Hoppning Hästen jag rider älskar ju såklart att hoppa, medans jag inte tycker det är alltför roligt. Men nån gång tycker jag att man kan unna...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: Melle
·
R
Hoppning har just börja små hoppa med hästen min, har lös hoppat och lite smått. men hon har svårt att ta med sig back bena, hur kan jag göra för...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Ruggifer
·
Y
Hoppning ...på avstånden mellan hindren för en stor häst. Det är ju hopplöt när man är på tävling och har ingen aning om hur många galoppsprång...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: Kirre
·
H
Hoppning Vad innebär det när det står 30sek. när det är en A:0?? Kan dom bara ha skrivit fel? Aldrig hört talas om detta innan!
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: Spider84
·
S
Hoppning Får man inte tävla med sådan på sig på en lokaltävling i hoppning. Idag var jag och tittade på en lokal hopp och i högtalaren ropade de...
Svar
16
· Visningar
2 065
Senast: Mitra
·
H
Hoppning Måste ha lite hjälp.. Hade tänkt löshoppa IDAG. jag har löshoppat 2 ggr förut. Första gången släppte en o sen tog en emot efter...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: Melle
·
Hoppning Tänker börja löshoppa min drygt ettåriga häst lite grann. Hon har introducerats på bommar och skuttat enstaka småhinder då jag sprungit...
Svar
12
· Visningar
1 461
Senast: Mitrolle
·
S
Hoppning Hejsan! Håller nu på att skriva en liten propp till våran stall tävling i hoppning. Men tyvärr så kommer jag inte på vad bedömingen...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: Ylva
·
Hoppning hur ska man gå till väga? vilka hinder ska jag börja med? leda honom över först (lågt hinder som fungerar även i skritt) och sedan sitta...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: cili
·
S
Hoppning hej undrar om någon vet några bra bom/hoppövningar för att träna mycket lydnad? skall träningstävla om en veckas tid och har inte hoppat...
Svar
19
· Visningar
1 130
Senast: skyfighter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka