Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Spelar det nån roll vilken status det är på tävlingen man kvalar i, asså kan jag rida två felfria ritter i Avd B LB på lokal o sen rida...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: starcraft
·
R
Hoppning Har en liten pålle som inte hoppar Trava över bommar gör han jättefint så det är inga problem Men sen kommer problemen - Hoppa...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Real_Life
·
P
Svar
0
· Visningar
894
Senast: ponnyryttaren
·
Hoppning vad menas med det??? ex.e 5 1.20 hoppning – bed A:0 kvitt el. dubbel/A
Svar
2
· Visningar
898
Senast: fio
·
Hoppning Jag läste för flera år sedan en artikel i Ridsport, om Zangersheide. Där stod att föl (tror jag) och unghästar tränades på ett löpande...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: Ramona
·
P
Hoppning Hur brukar ni räkna ut tiden när ni startar och lägger upp framridningen? Tycker det är så svårt att beräkna så man kommer lagom till...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: grazzie
·
B
Hoppning hur ska man gå fram med hoppträningen?,allt från att bygga bra muskler och bomträning. Måste hästen vara mycket tränad för att löshoppas...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Bonbina
·
T
Hoppning jag skall borja tavla min hast i hoppning i USA, ar det nagon som vet eller har erfarenhet av att tavla dar??
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Rubensmatte
·
O
Hoppning Hästen jag rider älskar ju såklart att hoppa, medans jag inte tycker det är alltför roligt. Men nån gång tycker jag att man kan unna...
Svar
5
· Visningar
1 232
Senast: Melle
·
R
Hoppning har just börja små hoppa med hästen min, har lös hoppat och lite smått. men hon har svårt att ta med sig back bena, hur kan jag göra för...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Ruggifer
·
Y
Hoppning ...på avstånden mellan hindren för en stor häst. Det är ju hopplöt när man är på tävling och har ingen aning om hur många galoppsprång...
Svar
11
· Visningar
1 334
Senast: Kirre
·
H
Hoppning Vad innebär det när det står 30sek. när det är en A:0?? Kan dom bara ha skrivit fel? Aldrig hört talas om detta innan!
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: Spider84
·
S
Hoppning Får man inte tävla med sådan på sig på en lokaltävling i hoppning. Idag var jag och tittade på en lokal hopp och i högtalaren ropade de...
Svar
16
· Visningar
2 062
Senast: Mitra
·
H
Hoppning Måste ha lite hjälp.. Hade tänkt löshoppa IDAG. jag har löshoppat 2 ggr förut. Första gången släppte en o sen tog en emot efter...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Melle
·
Hoppning Tänker börja löshoppa min drygt ettåriga häst lite grann. Hon har introducerats på bommar och skuttat enstaka småhinder då jag sprungit...
Svar
12
· Visningar
1 460
Senast: Mitrolle
·
S
Hoppning Hejsan! Håller nu på att skriva en liten propp till våran stall tävling i hoppning. Men tyvärr så kommer jag inte på vad bedömingen...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Ylva
·
Hoppning hur ska man gå till väga? vilka hinder ska jag börja med? leda honom över först (lågt hinder som fungerar även i skritt) och sedan sitta...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: cili
·
S
Hoppning hej undrar om någon vet några bra bom/hoppövningar för att träna mycket lydnad? skall träningstävla om en veckas tid och har inte hoppat...
Svar
19
· Visningar
1 125
Senast: skyfighter
·
Hoppning ..så besviken, hästen gick inte på släpet idag! Skulle hoppat vår första lilla klubbtävling, och han bara vägrade.. :cry: blev så...
Svar
7
· Visningar
982
Senast: Lenis
·
T
Hoppning När man vill börja hoppa 130 cm finns det väll ett visst antal nollrunder man skall göra i 120 ? Är det skillnad om man skall hoppa en...
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: Xenox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka