Kortärmad?

Vi har haft domare i vårt distrikt som sagt precis så.
MEN en domare kan inte dömma efter eget tycke och smak, han/hon måste stödja sig efter TR!

I TR står inget om längden på skjortärmen (Jag har varit med om domare som tillåtit kortärmad skjorta men inte ärmlös skjorta!), så om man vågar ta diskussion så kommer man få rätt!

Jag har till och med varit med om att när dottern och hennes kompis hade t-shirt, skjortbröst och säkerhetsväst, så fick den som hade axelskydd på sin väst ta av kavajen, men inte den andra tjejen. Motiveringen var att man på ärmen kunde se att det var en t-shirt och inte skjorta. Ärmen syntes ju inte under axelskydden på västen.

Då vi ifrågasatte det hela sa domaren att "Nu är det så, vill hon rida eller ej?" till mamman med dotter utan axelskydd. Det var bara att ta på kavajen och se glad ut. :smirk:

Löjligt, den cm tunna ärmen gör varken till eller ifrån, skulle den hindra en från att bryta armen tro :rofl:

Skrubbsår kan man väl leva med om man råkar få, hellre det än att svettas ihjäl.

Ja ibland undrar man ju! :confused:

Men jag kan ju säga att jag personligen hade bett domaren visa var detta står i TR! :devil:

Fast visst, ibland orkar man ju inte bråka.

Har aldrig varit med om att en domare har sagt något om väst, är ute och tävlar mycket (i stort sett varje helg och ofta båda dagarna) Har själv många gånger ridet i väst över kortärmad skjorta och det är många andra som gör det också. Är även många som har en ärmlös slipover över skjortan står ju inget om att tröjan skall ha arm över huvudtaget :angel:, så där tror jag inte de kommer någonstans får väl ta med en sådan om de skulle gnälla över västen någonstans. :banana: :banana:

Är ganska säker på att inte domaren får ge lättnad till vissa men inte till andra. Antingen släpper man kravet på jacka/tröja eller så inte. Naturligtvis under förutsättning att man är regementsenligt klädd under dvs har vit krage.

Häruppe är väst totalförbjudet, ingen skulle någonsin ens få hoppa första hindret här med väst på sig.

Liknande trådar

Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: sweep
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 675
Senast: Sootie
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 111
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25