Hoppövningar.

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Lightness_85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 207
L

Lightness_85

Vill ha lite roliga hoppövningar tills idag.
Hästen är lite tittig, så gärna förslag på såna hinder. Dom ska ej vara höga, utan låga så han vågar hoppa.

Sätt upp vanliga hinder och lägg lite "farliga" saker på. T.ex en jacka, presenning. Du kan också ställa saker under som t.ex spänner eller konor.
Då har du att göra en stund om du har en tittig häst. Hoppa samma hinder tills hästen hoppar utan att titta.

När jag hoppar själv hemma brukar jag hoppa mycket serier och sådant. Hinder på medellinjen som man hoppar i bågar är också en favorit. En övning som jag brukar hoppa i bland ser ut så här

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
672
Dressyr Passar på att gnälla lite till om ridhuset. Gick nyss därifrån med första hästen och tänkte gå ner med nästa. Men ångrade mig för det... 2
Svar
30
· Visningar
597
Senast: Fiorano
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Murray
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 417
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka