Hackamore på tävling!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Dyfra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 958
D

Dyfra

Hittar inte tävlingsreglamentet och undrar om det krävs dispans för att få tävla hoppning på Hackamore (det lilla, ponny-hackamoret) på Lokal tävling?

tack på förhand

Ponnyhack får du rida med på både ponny och storhäst, ingen dispens krävs länge för ponny. ( OBS skänklarna på hacket får vara max 20 cm på ponny!)

Men jag tävlar häst. Det behövs väl då ingen dispens för ponnyhack på storhäst, eller? :confused:

Att det heter ponnyhack har inget med saken att göra.

Det är bara ett namn. Det skulle lika gärna kunna heta hackamore med korta skänklar. Det har inget med ponnies att göra.

Du får rida på det på stor häst på hopptävlingar.

Man får ha vilken betsling (eller bettlöst) man vill på stor häst vid hoppning så länge den inte skadar hästen.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 176
Senast: sweep
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 417
Senast: Mirtai
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 146
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 504
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka