Det beror helt på vilken häst jag sitter på, om jag känner hästen bra eller inte, och självklart vilket humör jag e på, hur jag känner mej, nervös, glad eller what ever..
Men om jag hoppar "min" häst (Ridskolehäst, valack, 8 år, 171 cm hög, stor, lååånnng och svårriden, men har väldigt fin hoppteknik, vilket man inte kan tro när man ser honom, då vissa antyder att han ser lite ut som en älg
*vackrast i mina ögon
*, och han var antagligen sent tagen eller väldigt lite riden när han kom till oss, då han inte kunde så mycket och inte hade någon kondis.. Har ridit honom i 1 år och 1 månad nu
); så är ofta allt under 90 cm lågt och 130 cm börjar bli lite höjd på hindern. Har iof hoppat en helt okänd häst på 130 cm, och då kändes det inte speciellt högt när jag red an hindret, men väl över känner man ju skillnad mot ett 80 cm hinder (provridning inför ev. köp, dock var inte jag köparen).. På en häst som jag vet är osäker, vill jag ju inte "riskera" ngt och hoppa för högt, så då kan jag tycka att 80 cm är allderleds jätte lagom.