Det beror helt på vilken häst jag sitter på, om jag känner hästen bra eller inte, och självklart vilket humör jag e på, hur jag känner mej, nervös, glad eller what ever..

Men om jag hoppar "min" häst (Ridskolehäst, valack, 8 år, 171 cm hög, stor, lååånnng och svårriden, men har väldigt fin hoppteknik, vilket man inte kan tro när man ser honom, då vissa antyder att han ser lite ut som en älg :mad: *vackrast i mina ögon :love:*, och han var antagligen sent tagen eller väldigt lite riden när han kom till oss, då han inte kunde så mycket och inte hade någon kondis.. Har ridit honom i 1 år och 1 månad nu :)); så är ofta allt under 90 cm lågt och 130 cm börjar bli lite höjd på hindern. Har iof hoppat en helt okänd häst på 130 cm, och då kändes det inte speciellt högt när jag red an hindret, men väl över känner man ju skillnad mot ett 80 cm hinder (provridning inför ev. köp, dock var inte jag köparen).. På en häst som jag vet är osäker, vill jag ju inte "riskera" ngt och hoppa för högt, så då kan jag tycka att 80 cm är allderleds jätte lagom. :D

Det beror på vilken häst jag sitter på.
På min halvblodsvalack (gäller även min kallblodstravare, som trots att hon vill och försöker inte har muskler att hoppa så högt) är hinder som ligger på 1,10 och över höga och de på 70 och under är låga. :)
Men på halvblodet som jag red innan jag skaffade egen häst blev hindrena höga när de var över 1,20. :)

Nu är det så länge sedan jag låg på några höjder som är att tala om, men på den tiden tyckte jag inte att 1,45 var så jättefarligt. Högre än så tror jag inte att jag har hoppat! :D Nu ligger jag ju bara på ca 1,10-1,20 med pållan, men dom gånger vi hoppat 1,30 så har det varit helt ok. Lågt är väl allt under det som blir högt då...? eller? :smirk:
Ett hinder kan aldrig bli FÖR lågt, för då kan du koncentrera dig på andra saker än att hoppa stort.

hemma börjar d bli högt vid typ 135- 140
Ute typ 120
Lågt = allt under 110

beror helt på vad man sitter på för häst. men om jag tar med min som e en c-ponny så tycker jag väl att typ 110 börjar bli lite högt.. riktigt högt ytp 125.. :o hehe!

jag har bara hoppat 1.15m och det tycker jag var högt(men inte hästen ;) ) .. allt över det är lääskigt :p
lågt är enligt mig allt från en bom upp till ca.60-70cm.

Beror helt på hästen
Men om vi tar skruttponnyerna :love:
Högt: 60 och uppåt 75 och uppåt
Lagom: 50-60 55-75
Lågt: Upp till 50 Upp till 55

10-årig valack med mycket bus i kroppen, vägrar ofta
Honom har jag ramlat av 5 ggr (vägringar)
:crazy:
20-årig valack, världens snällaste typ
Ganska lat och inte så hoppvillig, men hoppar han så gör han det snällt och mjukt
Egentligen blir det aldrig "högt" med honom eftersom han hoppar så snällt, eller så hoppar han inte alls
:D

Jag har hoppat 75 cm som max, det var högt tyckte jag.

Jag håller mig till min dressr. :D :smirk:

Nej men, typ 30-40 cm är väl lagom tycker jag.. :p

Skönt att det finns fler som jag... :p

(Även om jag HAR hoppat högre, på ridskolan när jag var yngre!)

över 130 börjar de välla bli högt, beror på vilken häst ja sitter på

Som alla andra sagt, beror på vad det är för häst.

Med min unghäst som är hoppas sen Januari tycker jag 80 cm börjar bli högt. 1m ÄR högt på henne då hon hoppar det som om det vore 130..(har inte hopppat 1m uppsuttet än, men jag har ju sett då hon löshoppas=..Lågt är väll 50.

På min förra var allt under 1m lågt, högt vid 130.

Hej !!!!!

Har en C-ponny på 4 år, lågt för honom är 30 -40 cm. Högt för honom är 80 cm.

Har en D-ponny jag tävlar nationellt med. Lågt för henne är 90 -100. Lagom är 110. Högt är 120 och 130.
:banana:

Nu tolkar jag att frågan är om enskilda hinder, inte hel bana, hoppas det är rätt :)

Hur högt är ett hinder när det är högt för er?
Jag har aldrig hoppat över 1,20. Så över det är för högt.

O hur högt är det när det är lågt?
Jag tycker inte det finns någonting som är för lågt och att det blir tråkigt då. Jag tränar nästan alltid på ganska så låga hinder, för det är så mycket mer som man kan koncentrera sig på då. Men under en halvmeter går hinderena nog inte ;)
/Vernanda

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Trädgård & Växter Jag har fått en idé. Den är inte helt färdig än, så jag kan behöva lite input och tankar från andra. Vi har en massa tegelstenar som...
Svar
9
· Visningar
592
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama