Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning När en klass går i A:1a, hur vanligt är det att de höjer? För de får väl höja 10 cm om jag inte minns fel.. Jag menar nu först och...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Ewonya
·
S
Hoppning Vi ska ha klubbtävling om ett tag och i proppen står det att det är poänghoppning, är det någon som kan förklara för mig hur en sådan...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: sebolina
·
S
Hoppning Hej Alla! Jag tänkte höra efter om det är någon som har något bra tips på hur man skall gå till väga med inhoppningen av en unghäst...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Francess
·
N
  • Låst
Hoppning Hej! jag ahr inte tävlat hoppning på hur länge som helst o nu ska jag starta i en lätt klass men jag undrar vad LD A:1a/A (80+0)...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: ameo
·
Hoppning har köpt en ny häst, men när vi hoppar tycker han att de e ite väl kul så han drar på ett himla tempo, hur ska jag göra för att khan ska...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: talåj
·
A
Hoppning Någon som vet om man får ha ridväst och skjorta under den? Säkerhetsväst får man ju ha men får man ha ridväst? Skjorta och väst ser ju...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Snuffsan
·
K
Hoppning Jag undrar hur man vet om man lägger rätt avstånd vid hinder/cavaletti? Tränar cavaletti-bommar men vet inte om jag lägger rätt avstånd...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Kurant
·
P
Hoppning Hej !!!! Jag har en 4 årig C-ponny vallack. Han blev inriden i december/ januari. Och när jag köpte honom i februari kunde han bara...
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: beauspirit
·
P
Hoppning det här hände när jag var och hoppa med min ponny pandora.. det jick jätte bra och vi hoppade 80 cm.. det var ett "titt" hinder en ox...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Bonbina
·
K
Hoppning Jag har en kompis som var tvungen att köpa en Klass 3 väst för att tävla med. Är det så att man måste ha det, och i vilka klasser.mm...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: starcraft
·
Hoppning Eller? :confused: Satt och kollade på Världskuppfinalen i går och hörde de nämna om någon ryttarinna att denna faktisk var en Ryttare...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
13 373
Senast: miss_willow
·
  • Låst
Hoppning Jag ska vara funtkionär på lokal ponnyhoppning i morgon. Kommer att vara flaggvakt. Kommer att vara LD med clearround, LB och LC med...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: ameo
·
Hoppning Det ska hållas ett KM i hoppning med stilbedömning på min ridskola, då grundomgången kommer att vara 80 cm och finalen på 90 cm. Jag vet...
Svar
14
· Visningar
874
Senast: Vita_N_6520
·
S
Hoppning Vad är det för regler för att kvalificera sig till högre klasser tex. från la-msvb???? *nyfiken* :banana:
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Ylva
·
S
Hoppning Vilken är eran bästa prestering inom hoppning? (både häst och ponny) Min egen är 2:a MsvA med min D-ponny och 1:a MsvA med min c ponny...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 407
Senast: Kiddo
·
R
Hoppning På travbommar, gärna galoppbommar också :p Är det farligt om det blir lite för långt/kort mellan bommarna? Bör man ha markbom om man...
Svar
4
· Visningar
1 277
Senast: Real_Life
·
Hoppning Får man det? Om skänklarna är max 20 cm alltså...
Svar
2
· Visningar
1 007
Senast: Russis
·
F
Hoppning Övningar för \"gröna\" Min häst och jag har tänkt börja skutta lite över små små hinder. Någon som har bra övningar för en häst som...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: majafresk
·
G
Hoppning Kan man löshoppa studs? Eller är det farligt på nåt sätt? :confused:
Svar
5
· Visningar
2 882
Senast: Timsetim
·
Hoppning Jag hade tänkt o börja hoppa lite lätt me min nordis, högst 40 cm typ, men är han för tung för det, väger ca 650-700 kg o e 158 i...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: Dimmans_Elaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka