Klart att det är en materialsport.
Du kommer ingen vart om du inte har pengar.
Allt kostar och det kostar mycket pengar.
En riktigt bra häst som går 140 kostar runt 120 000, sen tävlingar och underhåll i månaden.
Har du talang och inga pengar kommer du ingen vart....
Själv har jag ridit sen jag var lite iof är ja inte senior ännu, men enligt min erfarenhet jag har ridit för duktiga tränare som tränat landslaget osv och få höra att jag har talang osv... inte hjälper det mig att komma nån vart.
Det Fattas pengar.
Har en tjej ja rider med hon är hyffsad hennes hästar går 130 -140. Men hennes hästar kostar lite mer eftersom hon blir sponsrad av sina föräldrar.
Tro nu inte att ja är avundsjuk för det e ja inte vet själv att hårt arbete lönar sig.. men det e banalt och säga att det mesta inte handlar om pengar.... men en ryttare som e kass kommer aldrig rida högre än 120. oavsett häst.
En sak som faktist skulle underlätta är om man kunde få hästar utlesade bra hästar.. Men om man pratar med nån som har en talang och man själv berättar om sina egna mål.. och säger typ innom nått år vill ja rida sm eller elit eller vad som helst, (som ex) då får man höra att det går ju inte att låna den eftersom då kommer man ju bara att rida sönder den innom ett halv år?
#suck#