Hoppning- matrialsport för rika?

jasså inte?? hm läste en artikel där fick man läsa hur deras vardag var. Han å hans fru.Frun rider mest isak nu å Småtävlar lite med han. Jens sa att han ville köpa loss han för att han inte ville att han skulel återgå som lektionshäst på strömsholm!!
Jag tolkar det som att hästen har gått som lektionshät men han passade inte.Det är var jens själv har sagt!!!

Men jag tror på dig i detta fall duu brukar ha rätt :bow:

Fjäskar?? nä säger sanningen snuffsis.. jag var alltid lite svundsjuk på mina kompisar som hade hästföräldrar mmin mor har hållt i min häst en gång dagen innan hon skulel föla och knappt kunde gå typ! :rofl:

Gilla mig :confused: det är frivilligt jag tycker varken bä eller bu om folk jag varken har träffat elle rkänner..Kan ju inte tycka nått om folk jag inte känner... Jag har viktigar saker för mig än att gå runt å ogilla folk :D

Ojoj här har vi ett bra exempel på att det fakiskt går att hitta biliga hästar som har tallang=) :bump:

Själv har jag fött upp en häst som har en mkt lovande framtid som hopphäst.Bara han får vara frisk och skadefri :)

Änn en gång Solenpoolen / Atös eller vad du kallar dig just nu: Kalla mig inte Snuffsis, folk kan tro att vi är vänner! :mad:

Blobas går bra :cool:

Varför skulle folk tro det :confused: vänner då har man träffats och umgås.. ingen riska att du å jag kommer träffas och börja umgås..eller vad säger du...snuffsis *retas lite på ett skämtsamt sätt* ;)

Man behöver inte vara bästa vänner eller tycka om varandra men som vi gör ni kunna föra en normal sansad pratstund tycker jag är bra!!

Nu ska jag till stallet och rida glad valborg på er alla här inne..!!

Ja, jag kan tänka mig att du föredrar Blobas. Det finns kanske en och annat som missar att det är du och betraktar dig som en vanlig människa, utan eltrådsknep, unghästuppfostran och annat skit. :mad:

Klart att det är en materialsport.
Du kommer ingen vart om du inte har pengar.
Allt kostar och det kostar mycket pengar.
En riktigt bra häst som går 140 kostar runt 120 000, sen tävlingar och underhåll i månaden.
Har du talang och inga pengar kommer du ingen vart....

Själv har jag ridit sen jag var lite iof är ja inte senior ännu, men enligt min erfarenhet jag har ridit för duktiga tränare som tränat landslaget osv och få höra att jag har talang osv... inte hjälper det mig att komma nån vart.
Det Fattas pengar.
Har en tjej ja rider med hon är hyffsad hennes hästar går 130 -140. Men hennes hästar kostar lite mer eftersom hon blir sponsrad av sina föräldrar.

Tro nu inte att ja är avundsjuk för det e ja inte vet själv att hårt arbete lönar sig.. men det e banalt och säga att det mesta inte handlar om pengar.... men en ryttare som e kass kommer aldrig rida högre än 120. oavsett häst.

En sak som faktist skulle underlätta är om man kunde få hästar utlesade bra hästar.. Men om man pratar med nån som har en talang och man själv berättar om sina egna mål.. och säger typ innom nått år vill ja rida sm eller elit eller vad som helst, (som ex) då får man höra att det går ju inte att låna den eftersom då kommer man ju bara att rida sönder den innom ett halv år?
#suck#

Måste börja med att säga att jag inte har läst alla inläggen, men jag tycker att Rolf-Göran Bengtsson är ett exempel på någon som kämpat sig från botten. Innan han fick jobb hos Tops så tycker inte jag att det var någon dans på rosor för honom. Han åkte runt i sin slitna lastbil och red den ena vilda hingsten efter den andra och när han till allas glädje införskaffade en ny lastbil använde han bara den för att lasta fler tokiga hingstar!! :) Hoppas ni förstår att det fanns undantag. Ingen lyx med hö som fraktades till stallet, det togs in från egna marken osv. Vet att vi var många som undrade hur han orkade. Men om man verkligen vill så kan man! :)

/Timsetim

Ja men tur att det är fritt att tycka vad man vill här i sverige :)
Jag respekterar dina åsikter :bow:

Fast du får gärna kalla mig solenpoolen om du mår bättre av det eller Atös jag svarar på alal namn=)

Jag har inget att skämmas över så du kan gå ut med att jag är solenpoolen å atös hur mkt du vill=) :bump:

Jag tycker iaf att fler ponnymammor som du skall fram jag står för jag tycker å tänker!!!!! :)

Om du inte har något att skämmas för så är det kanske dags för dig att skapa en ny tråd om ditt eltrådsknep?

Varför skulle jag skämmas då för??

Jag anser att det är helt okej att lägga en tråd mot hästen när den är på väg att hoppa över hagen eller nosa på de för å kolla om det är el på.
OCH det står jag för!!

När man innan det har provat ALLT och det inte hjälper.
Du står mellan 2 val antingen avlivar du hästen eller provar att lägga an en etstöt i 1 sekund när hästen endå hade tänkt att nosa eller hoppa över tråden.

Inte som så att man går in i hagen med en tråd lindar in hästen tills den ser ut som en mumie och sen sätter på elen.
Även om ni vill få det att låta som om det var så det var.

Men jag respekterar din å snuffsis åsikter om att det är fel.
Och det är BRA att ni vågar stå för era åsikter..
Men det gör jag med!!!

Ojoj nu har vi kommit ifrån ämnet..vill du fortsätta prata med mig om detta kan du skicka ett PM för här ska man snacka om hoppning!!
Mvh/Blobas

Nu var det ju inte det du gjorde, eller hur?

Du frågar ajg svarar.. Jo så gick det till! :)
Kanske formulerade mig lite fel men svårt å förklara här bakom en data hur det steg för steg gick till.

Hästen slutade iaf att braka igenom trådar/hagar och de var det viktigaste.Han äridag som vilken häst som helst som står i en hage.
Då är det väl mer "farligt" om det via en olycka händer när man tar tag i handdaget och man får en stöt samtidigt som man håller i hästen. Hästen får samma stöt
Då kopplar ju hästen dig som farlig eftersom han inte gjort nått.

Eller??

Men det VAR ju hoppning - över staket, bara. ;) Alla som var med då minns säkert hur du beskrev hur man skulle linda in hästens mule i eltråd och slå på strömmen. Det är jävligt stor skillnad från att hästen får nudda tråden.

ha ha ha mjo det klart *Asg* om man ser dte på det viset*S*
Okej han HOPPDE över hagen ;) :idea: :rofl:

Vi får enligt rännbärsfilosofin trösta oss med att våra ungar iallafall kan rida

Du vet ingen vars dotter debuterat L:A i stor stil på sin billiga skrutt-ponny? :angel:

jag vet en ridskola dar de hade ridskoleponnier i allsvenskan i hoppning elitninva m mycket bra resultat (B ponnyn ofta 1,2,3 sin kategori o C oftast placerad), dock inte langre tyvarr, tror klubben koncentrerar sig mer pa dressyr numera.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 652
Senast: Reville
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka