Hoppning- matrialsport för rika?

Neee finner inge intresse av att snacka om 3½ års gammalt mjäbb!!!! :)
Jag går vidare nya äventyr väntar=)

Det är verkligen inte tre och ett halvt år gammalt. Och du sa ju tidigare att du står fast vid din åsikt - då vidhåller du väl att det är en bra metod att linda in hästens mule i eltråd och sedan slå på strömmen?

Nä hä inte 3½ år så vitt jag vet är min häst 4 iår och han var 6 månader-1 år när detta med eltråden babblades om...Nog för jag inte fick MVG i matte men lite koll har jag iaf på matte=)

Men varför finner du intresse å dra upp sånt som vi endå bara kommer börja bråka om till slut och det slutar bara att folk kastar grodor på sig!!

Jag vill inte bråka därför vill jag inte prata om det....
Ibland får man ge sig även om man inte vill!!!

Ha en bra dag här i västerås skiner solen!!! :)

Nu får du väl ändå ge upp.
Säger inget om eltråd i grimman, vet inte vad som utspelat sig, det vet bara blobas.
Men att dra upp den gamla diskussionen visar bara på att du är grälsjuk.

Men snälla. Inte måste eltrådsgrejen tas upp i varenda diskussion som blobas är med i. Det kan man diskutera på relevant ställe. Den här tråden handlar om HOPPNING.

Nej, visst måste man inte det och visst var det onödigt av mig. Jag undrade bara om Blobas fortfarande står vid det som en bra metod.

Lånar ditt inlägg bara..

Oavsett om man "råkar" föda upp en svårklasshäst.
hur många har råd att lägga 40 000 på EN utlandstävling?

Talang är bra att ha men utan hårt jobb och en massa försakelse av andra grejer räcker den ingenstans.

Det finns en anledning till att det är så svårt som det är att ta sig till toppen. Det krävs både pengar, talang,hårt arbete, en jävla vilja och oändlig mycket tid och hjälp.

Har du ingen tallang= inga framgångar! Har hästen ingen tallang= inga framgångar! Allt beror på mixen av duktig, ambitios ryttare+ någolunda bussig häst upp till LA. Därefter brukar agnarna skiljas från vetet, som det så vackert heter! Materialsport...jo, kanske, då en duktig häst kan kosta åtskilliga tusenlappar medans du kan få en medelmåtta för en "lagom" peng som du som duktig ryttare kan utveckla till max. Allt beror på hur pass man fixar att ta till vara på det material man förfogar över och vart man vill med sin ridning. Har själv ett älskat halvblodssto med bra stam som "utrangerades" på treårstesten som "tung, outvecklad och markbunden" men har överträffat alla mina förväntningar sedan dess! Enl. min dressyrtränare, som även dömmer unghästar nationellt och har sett en hel del, så förfogar jag över en Grand Prixhäst i dressyr! Och jag som "bara" hoppat tidigare, visserligen med resultat godkänt upp till 1.30! Vad skulle det kunna bli av min pålle i rätt dressyrhänder? Det törs jag inte tänka på! Tydligen så är det materialet som styr det mesta. Jag är ingen dressyrryttare, visserligen inser jag vikten av ordentlig grundridning och tränar därför en gång i veckan för instruktör men kom inte och säg att det bara beror på pengar! Jag älskar min häst och vill hennes bästa, så skulle jag sälja henne för att göra mig en slant eller ska jag inse att min kunskap inte räcker för att lotsa henne upp i klasserna? Idag är det LA-LA och det räcker för mig! Men vem vet vad Malin Baryard :bump:eller Jan Brink skulle fått ut av detta utrangerade sto?

ända anledning till att jag och ponnyn kan tävla hoppning och det går bra för oss är för att jag har en otroligt bra ponny.. skulle jag rida en mer svår ponny så skulle jag inte klara av de. har en ponny som gått upp till Msv hoppning och fått chansen till honom. efter honom kommer jag aldrig ha råd och köpa en sån häst.. så där tar väl det slut.. de som har pengar kommer vidare!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 652
Senast: Reville
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka