Vilken är er bästa prestering?

Bästa prestation, det måste vara när jag och den häst jag har nu (som såldes för att hon inte hade "rätta viljan") som enda felfria tog oss runt en 1.10 på en dyngblöt och jättetung bana. Hade det inte varit laghoppning hade jag nog utgått, men laget vann och hästen tog inte skada av det tack och lov.

Bästa placering, har kommit tvåa i 1.30 på B-tävling (som det hette då) med förra hästen.

har inte tävlat på jättelänge=flera år.
men det jag kommer ihåg bäst är nog när jag kom på delad första plats med mig själv :D
Ridklubben hade en slags cup där man tävlade och fick poäng efter vilka placeringar man hade fått. Gällde både hoppning och dressyr. Lyckades få mest samlade poäng och dessutom lika många med två hästar :rofl:

hehe! vilken skryttråd :D
bästa prestering: från mina shettistävlingar :p ..stenseriösa..
i övrigt ser jag mig själv som ett toppresterare :devil: :cool: :D (säkert)

Min lista på startade tävlingar är väldigt kort :D, men den som jag är stoltast över, var när jag vann både parhoppningen och inviduellt i min klass i en parhoppning med stilhoppning! Höll på att dö av lycka :D!

50 cm hoppning med Deniro, ridskolehäst, felfritt
Hoppat bana kanske 60 cm med Rosa, ridskoleponny, jättelat
Det är jag nästan mest stolt över eftersom hon hoppade allt jag styrde mot hela lektionen :bow:
Inte likt lillsnuttan men då var jag stolt som 17 :cool:

Trea i 1,00 m, klubbtävling (35 starter) med min lilla "ponny" (halvblod på 152cm).
Stolt eftersom han knappt skuttat över cavaletti när jag köpte honom.
Inget att skryta med precis men jag blev jätteglad!

Med tanke på att jag nästan enbart tävlar dressyr (är höjdrädd :smirk:), så är vinsten i klubbmästerskapet (LC) i hoppning något jag är rätt stolt över.

Anmälda mig mest för att jag ville skutta runt lite. Alla konkurrenterna tog tävlingen på blodigt allvar iom att det är "deras" gren. Slutade med att jag var enda dubbelnollan med snabbaste tiden i omhoppningen! :devil:

Jaa, självklart! Men eftersom tråden låg under " Tävla hoppning ", så tänkte jag att det var mest hoppresultat som var intressant! ;)

Yes, and it still does! ;)

Kanske får skapa ngt liknande på "Tävla dressyr"?!

Typ hoppat CR på klubbtävling ca 50 cm, tränat runt ca
70 cm.

Jag skulle egentligen Vilja hoppa, då det är mkt mer hopptävlingar än dressyr på ridklubbne, men jag har inte tillgång till några hoppehästar som är stabila, lugna och rutinerade och jag tycker inte spec. mkt om att hoppa just
nu, tycker bara att det är läskigt..

Håller mig till dressyr och markarbete i stället. :)

ja har inte placerats högre än klubbnivå (förrutom 7:e plats i LD :p )
Men ja tävlade LB på min Cponnyfjording förra året typ.
Det är ja rätt nöjd med eftersom hon är rädd för stora oxrar :p
Att vi sen "vägrade" ut oss är ju en annan sak. :p

men 90 är det ja tävlat som högst.

Jag som är en sådan tävlingmänniska, SPEC inom hoppningen ;)

Blev klubbmästare i en LB på C ponny för några år sedan. Det är väl d bästa ;) Häst?

Jag har knappt tälvat alls i mitt liv men det jag är mest stolt över är När jag var ute på min allra första tävling med min före detta travare och red felfritt 1m(både gr omg och omhoppn.) han var så jätte duktig. Samma dag red jag som junior i lag DM på lånad häst.. felfri i 110 och laget vann.. =o) Vilken kännsla alltså.. jag som aldrig hade tävlat förrut.. :) :bump:

:banana:

Min var hon klubbmästerskapet för 5 år sedan.Min 3;e tävling i hoppning i livet och det var på 100-110.
Jag låg 1 an å jag var nästsist i omhoppningen.En felfri runda då kunde jag bli sämst 2:a.MEn klantade till det och föll av=) men även om jag föll av var jag SÅnöjd för hästen gick som en klocka och jag var såå glad=) :bump:

*Harkel* Som icke tävlings människa får ja nog svara: Klubb tävling, Häst på 172cm. Hinder höjd: 40cm *harkel* Kom två... (Tidshoppning)... *Känner mig underbart duktig*
Sen så har det väl gått ganska bra på de flesta små clear rounder (50-80cm, på olika hästar/ponnyer)

hm.. tävlat bara klubb i hopp..
då är det väl förmodligen 3:e placeringen i L:D med älsklingspållan! :love:
Ettan var en liten smidig ponny på c:a 10 år
Tvåan var en ännu smidigare liten ponny på också runt 10 år
Så kommer jag in på gammelpållan och hon har aldrig nånsin hoppat så underbart! iofs bara 80 cm men hon var minst 50 cm över kändes det som och allt klaffade helt underbart bra! och hon som går som lektionsponny och aldrig gör bus gjorde sitt första bocksprång när vi gick i mål efter omhoppningen på år och dagar... :love: omhoppningen var förstås lite knölig i svängarna men för övrigt var allt perfekt! ;) Annan prestation var när jag kom 2:a på KM med fyra fel i grundomgången.. men det var jag riktigt nöjd med eftersom hästen var helt tokig.. :smirk: :cool:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
355
Senast: Cactus
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Emma Byström är ridlärare och C-tränare i dressyr. När det är dags för hoppning är kontrollen för henne A och O – här delar hon en...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama