Presentera dig själv!

Är 16 år och rider en kallblodstravare, valack, 9 år, 148 cm.
Vi tävlar LC-LB. Ska upp i LA i år. Kan lägga in några bilder i morgon :)

Jag har två ganska unga hästar, en sexåring och en femåring. Femåringen har dock haft föl i somras, så hon är väl lite efter.

Sexåringen tävlade jag i Breeders i höstas, och det gick bra. Hon har tävlat 1.20. Det kanske blir debut i 1.30 i år, men jag måste få henne lite lydigare först. Hon har vargtänder som jag ska ta bort, hoppas att det gör henne lite lugnare i munnen.

Femåringen ska förmodligen gå fyraårschampionatet i år. Nu tyckte i och för sig min tränare att hon var tillräckligt stark för att gå femårsklasser (Breeders) redan i år, trots att hon haft föl, men jag vet inte. Hon har inte tävlat något än, men vi ska väl debutera när som helst nu.

Femåringen är e. Jeopardy och sexåringen e. Cardento. Har än så länge bara bra hoppbilder på femåringen:
resume_herk.jpg

Jag är en 17 årig tjej som har två hästar som jag har tänkt tävla i år.

Den första är en halvblodsvalack på 8 år. Vi har tävlat lite grann under förra året, mest clearrounder på 60-90 cm. Vi kom dock tvåa i KM:et, som är den enda tävling som vi varit med på som inte var clearround :p Så här ser han ut:
1618694.jpg

Så har jag en kallblodsatravare som också är 8 år. Hon ska mätas ner till ponny och tävlas i både hoppning och dressyr. Sen ska hon gå till avel. :) Även hon tävlades förra året, men inte av mig. Hon kom trea i KM:et, som (precis som för min valack) var den enda tävling hon ställde upp i som inte var en clearround. Så här ser hon ut:
1737608.jpg

Oj då, ser att jag rört ihop mina egna hästar... :o

Hästen på bilden är sex år e. Jeopardy och femårngen e. Cardento.
Ifall någon undrade... ;)

Jag: Flicka född -85, har inte tävlat så mycket...skyller det på mina föräldrar, de har inte tid att skjussa... :mad: Men jag och pållan tränar och tränar för de tillfällen när vi väl kommer ut... Vi tränar MSV

Pållan: Född -91. Hon är min drömhäst. Ställer upp på allt, gör det mesta jag ber om och är helt underbar...
Hon är tävlad med placeringar upp till 1.40... Hon är superfin i dressyr, men det är inget som jag känner mig lockad av att tävla, men i framtiden kanske..

Har haft precis samma problem, köpte häst med sadel, problemen kom smygande efter ett halvår och orsaken (för trång sadel) avslöjades ytterligare ett halvår senare.
Det förstörde min sista ponnytid och relationen mellan mig och ponnyn hann aldrig repareras utan jag tappade intresset och sålde. Känner fortfarande massor med ångest och skuldkänslor gentemot ponnyn för vad jag utsatte den för, men det känns iaf bättre att höra att man inte är ensam...

---------------------------------------------

Ja jag är nog inte hoppryttare eg. Jag räknar mig knappt ens som ryttare längre. Men jag har tävlat t.o.m. LB med först en ridskoleponny och sen min förra ponny och har efter det ridit och utbildat en ungponny (6 i år) och vi har startat ett par LD (två felfria och en med 4 fel). Har inte ridit nästan alls sedan jag tävlade i juli (bor på annan ort), men tänkte söka ridstipendium till hösten...

Jag rider och hopptränar en liten arab/travarkorsning på 5 år, har tyvärr inga bilder på oss då vi nyligen börjat träna...

Härliga bilder på alla pållar förresten! :banana:

Läcker häst och hoppa kunde han :d fast jag har för mig att han var bara dressyrpålle förut? Men alltid trevligt med en allsidig :)

Jag är 12 år och har en ponny som heter Pandora..
Hon är ett welsh sto på tio år och henne rider jag i hoppning och dressyr :love:. Har tyvärr inga bilder jag kan lägga upp här (dom måste ju ligga på internet för dom ska kunna visas..) men hon är iaf jätte söt! :D.

Tack =) Jo är dressyrpålle med.. Han är nog lika bra på båda.. Fördelen i dressyr är väl att jag tycker det är kul O Fördelen i hoppningen är att han tycker det är så kul.. Svårt dilemma :crazy:!

Jag känner igen din häst! Har du varit och tävlat på Wittvång eller har du varit på en Karin i Yxta eller Ervalla för Karin?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 143
Senast: Lingon
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 428
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka