Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jodå, vi har haft enorma problem med att hitta en passande sadel till henne, så egentligen var det först i våras
(förutom det vi tävlade när hon var sexår) som vi kom i gång
och hon mådde helt bra i sin rygg..
De starter vi gjorde förra året var bra, men tyvärr så
hade vi ett struntpet (pga piloten på ryggen ) i nästan alla klasser..
men hoppa det kan damen, så nu i år hoppas jag nollorna kommer igen.. :smirk:
hon är en väldigt känslig sak, och är inte alltid så enkel..
men Landlord ...
Jag har själv en dam som hade fel sadel (jag vet dock inte om du hade fel sadel) Men jag trodde den var rätt (ung o dum som jag var ) Men jag köpte henne av kunniga, duktiga, erfarna människor och det var samma sadel så vad gör man. Dessutom kanske man inte ska tvinga pappa o ta ut sadelmakare + ny sadel för en hiskeligt massa tusenlappar när man precis har fått en häst för xxx´xxx. Dessutom var jag typ 14 år då tror jag.
I af Det gick jättebra för oss oxå tills ryggsmärtan kom.
Sen började hon stanna och jag trodde det var mitt fel (vi ryttare brukar ju som sagt alltid förstöra :smirk Men sen fixk jag reda på att hon hade ont i ryggen o nu står hon med stoor mage o ska föla i Juni
Så jag hoppas att vi kommer tillbaka till nollornas värld med
jaa.. Landlord.. Inte heelt fel
Jag är en hoppryttare som mer eller mindre har förlorat lite (rätt så mycket) självförtroende. Här en jättefin häst som jag har hoppat en mindre bana på 150 med. Han är efter Damiro-Bergerac och jätte snäll. Nu börjar jag "svettas" när hindrena är 1.10. vet inte så mycket mer än att för att tag sedan kunde jag styra på vad som helst och sedan hoppa det.
Det är otroligt vad en sadel kan åstakomma och hur en häst
påverkas av rätt el fel anpassad sadel..
Tyvärr så är det allt för många som inte förstår det
Och de hästar som inte är lika känsliga som min tex,(som det märks på att det är fel menar jag)
kan nog gå väääääldigt länge innan ngn fattar att ngt
inte står rätt till, det för med sig onödiga hältor
och så mkt annat..
Jag tänkte på det att om det hade hänt min andra häst som var ett sånt därnt sto som sa ifrån så fort nånting är fel. o protesterar så fort det blir jobbigt, hade jag nog märkt det drekt-. Men hon var/är som många valacker (och även ston) som bara kämpar på. Tyvärr faktiskt i det här läget.
jag kan väl inte kalla mig för hoppryttare direkt. är lite mer allround, men men. hoppas på fler tävlingar med varmblodet jag har nu. har mest tävlat LD/0.90 med häst , men vill gärna prova på lite högre klasser med "Grobbe". Han har ju tävlat 1.10 iallafall.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.