Presentera dig själv!

Jodå, vi har haft enorma problem med att hitta en passande sadel till henne, så egentligen var det först i våras
(förutom det vi tävlade när hon var sexår) som vi kom i gång
och hon mådde helt bra i sin rygg..
De starter vi gjorde förra året var bra, men tyvärr så
hade vi ett struntpet (pga piloten på ryggen :o) i nästan alla klasser..
men hoppa det kan damen, så nu i år hoppas jag nollorna kommer igen.. :smirk:
hon är en väldigt känslig sak, och är inte alltid så enkel..
men Landlord :D...

HÄR är några av mina tävlingsbilder, jag tävlar lite av varje hopp, dressyr och fälttävlan.

Fast dom flesta har nog redan sett dessa bilder men jag har tyvärr inga nya för tillfället.

Det hoppas jag med :D

Jag har själv en dam som hade fel sadel (jag vet dock inte om du hade fel sadel) Men jag trodde den var rätt (ung o dum som jag var :crazy:) Men jag köpte henne av kunniga, duktiga, erfarna människor och det var samma sadel så vad gör man. Dessutom kanske man inte ska tvinga pappa o ta ut sadelmakare + ny sadel för en hiskeligt massa tusenlappar när man precis har fått en häst för xxx´xxx. Dessutom var jag typ 14 år då tror jag.

I af Det gick jättebra för oss oxå tills ryggsmärtan kom.
Sen började hon stanna och jag trodde det var mitt fel (vi ryttare brukar ju som sagt alltid förstöra :smirk:) Men sen fixk jag reda på att hon hade ont i ryggen o nu står hon med stoor mage o ska föla i Juni :love:

Så jag hoppas att vi kommer tillbaka till nollornas värld med ;)
jaa.. Landlord.. Inte heelt fel :eek: :d

Jag är en hoppryttare som mer eller mindre har förlorat lite (rätt så mycket) självförtroende. Här en jättefin häst som jag har hoppat en mindre bana på 150 med. Han är efter Damiro-Bergerac och jätte snäll. Nu börjar jag "svettas" när hindrena är 1.10. vet inte så mycket mer än att för att tag sedan kunde jag styra på vad som helst och sedan hoppa det.

Låter lite som vår historia .. :(
man litar ju på de som man anser vet hur en sadel
ska ligga, nu vet jag bättre.. :smirk:

Ja, vi bildar klubb!!! :bump:

Det är otroligt vad en sadel kan åstakomma och hur en häst
påverkas av rätt el fel anpassad sadel..
Tyvärr så är det allt för många som inte förstår det :(
Och de hästar som inte är lika känsliga som min tex,(som det märks på att det är fel menar jag)
kan nog gå väääääldigt länge innan ngn fattar att ngt
inte står rätt till, det för med sig onödiga hältor
och så mkt annat.. :crazy:

Ja, det kan förstöra i princip..allt!

Jag tänkte på det att om det hade hänt min andra häst som var ett sånt därnt sto som sa ifrån så fort nånting är fel. o protesterar så fort det blir jobbigt, hade jag nog märkt det drekt-. Men hon var/är som många valacker (och även ston) som bara kämpar på. Tyvärr faktiskt i det här läget.

jag är 15 år och har en c-ponny som e 14.. vi har tävlat LA hoppning, MsvB fälttävlan (kvalade till MsvA) & LB dressyr.. målet e SM i ft i år!
Choican:
www.lunarstorm.se/_lelle89_/kollage/25
www.lunarstorm.se/_lelle89_/kollage/20
www.lunarstorm.se/_lelle89_/kollage/19
www.lunarstorm.se/_lelle89_/kollage/17

tidigare har jag ridit SM i hoppning på b-ponny och Lätt ft!
Paddy:
www.lunarstorm.se/_lelle89_/kollage/52
www.lunarstorm.se/_lelle89_/kollage/54
www.lunarstorm.se/_lelle89_/kollage/50

vilka fina hästar alla har :love:

jag kan väl inte kalla mig för hoppryttare direkt. är lite mer allround, men men. hoppas på fler tävlingar med varmblodet jag har nu. har mest tävlat LD/0.90 med häst , men vill gärna prova på lite högre klasser med "Grobbe". Han har ju tävlat 1.10 iallafall. :banana:

vacker är hon :love:

Men du så stor är inte storasyster heller, 1.60, bara.. :)

Syster i vårt stall är jättestor... :smirk:

jag e då 17iår..
och nu ska denna bilden funka
det är en bild på min förra hopphäst som jag hoppade upp till 1,10m när hon va 5år.
Hoppbild

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 143
Senast: Lingon
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 428
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna
  • Skällande hundar

Hästrelaterat

Omröstningar