alla klagade

oj oj oj :eek: :eek: lät du shettisen hopp sååå högt, fy skäms :mad: ;)

:rofl: herre gud va e de me vissa människor??
de e ju lixom som att jag skulle få en varning för att ha hoppat 50 & 70cm me min c-ponny!! :rofl: :D :smirk: jag tror knappast att domaren hade klagat på mig då....
han kanske inte tycker om shettisar lr nåt sånt... :confused:

VÄNTA nu vet ja :idea: han/hon kanske hejade på nån annan i klassen och så blev han/hon sur för att shettisen vann :smirk:

he he... jag tycker att du ska skita i sånn idioter!

Kom på en historia från länge sen tillbaka.
Då åkte någon från ridskolan med en av shettisarna som gick på ridskolan iväg och tävlade på "konkurrent" ridskolan.

I vanliga fall lekte han bockmaskin på lektionerna :D men den här gången när han kom in, började flera att skratta åt han. Antagligen för att dom undrade vad han hade där att göra.
Kan säga att han sopade banan med dom allihopa och vann :banana:
Jättekul att knäppa dom på näsan :D

Så stå på er och fortsätt tävla!!

Låter ju verkligen helt befängt! :mad:

50 cm. är ju ingen höjd för en shettis som verkar vara i så god form som din. Jag tycker inte du ska acceptera en varning, domaren har ju MINST SAGT agerat helt fel. Kan ju knappast vara en kunnig och auktoriserad person.

Lycka till och Stå på dig! :banana:

men vad sjukt!! det e ju inte deras häst och då behöver de ju inte bry sig.. om shettisen hade haft kul så är det ju inget att bekymra sig fö..

Vilka idioter det finns... Det är säkert fler än jag som redan har sagt detta men.... Om folk kunde lite om olika raser skulle de veta att shettisar oftast är otroliga på att hoppa... Min kompis lärde sig rida på en minishettis (ca 80 cm) den hoppade 1 meter med ryttare på ryggen... inte en hel bana eller så... men det visar ju på att 50 cm för en ponny på 95... det är ju "ingenting"... den skulle kunna hoppa betydlig högre klasser innan det känns för högt för mig... och med de människor du berättar om, med deras inställning så skulle ju alla hopphästar på Grand Prix-nivå behöva ha en mankhöjd på över 3 meter....

vi hade en shettis (91 cm) i vårt div 2 lag i sommras.. den hoppade en LB utan att någon sa nåt.. varför skuule 50 cm vara fel? dee ju sjukt.. tycker du ska ställa den där dommaren mot väggen å kräva en ursäkt!! det enda konstiga jag har märkt på tävling me shettis är att när han skulle hoppa lb så ville de först att han skulle hoppa muren på la höjd för att den var konstrulerad så att den var svår att sänka lägre... men efter mycket klagande gav de me sig... så de gäller att stå på sej!!! lycka till!! :bump:

Tycker absolut inte det var fel.
Jag har också en shettis fast han är 105 cm och när för några år sedan så tävlade jag 30 och 50 med honom å han tyckte det va så kul. han vägrade gå ut från banan så funktionärena fick hjälpa mig.
alla skrattade. han älskar å hoppa och jag skulle aldrig ens tänka tanken å plåga mitt djur. och vet man att hästen tycker det är kul så vet man ju också själv att det inte är djurplågeri. sen kan du skita i vad alla säger! jag e så trött på alla hästmänniskor som snackar hela tiden.
om din shettis tycker det är kul så låt den hoppa!
lycka till...

Men herregud ! Hästar på 1.70 hoppar ju 1.70 och högre på träning... ?! Det finns många bra shettisar som kan hoppa, och vill hoppa högre än 50 också ! Stå på dej !

Jag säger som vissa andra gjort: Ta med TR och tryck upp i näsan på domaren! Om det var en lokal tävling kan ju ibland inte domaren ngt, det är bara nån de "slängt in", har sett folk få varning för att de ridit med spö av såna (obs inte slagt, RIDIT). OM det skulle röra sig om en utbildad domare ska han/hon anmälas. Basta! :devil:

Annars kan jag bara säga: Lycka till och det är himla kul med folk som verkligen låter sina shettisar få jobba istället för att bara stå! :) (det är ju trots allt knepigt att hitta små ryttare :smirk:)

men shit... 50 cm är väl ingenting!!??? så länge hästen tycker det är kul så är det väl bara att köra på!!!
har sett shettisar upp till LA som konkurrear med B-ponnyerna. Strongt!! :banana:

Liknande trådar

Ridning Min häst som är 14 år hade inte tävlat när jag köpte henne och jag hade väl inga direkta planer på att tävla när jag köpte henne för 5...
Svar
9
· Visningar
1 578
Senast: Sirap
·
Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Ekonomi & Juridik Idag har jag bevittnat en klubbhoppning som skapade många frågetecken hos mig. Jag antar att det inte går till så här på många ställen...
2
Svar
34
· Visningar
5 623
Senast: bigganl
·
N
Hoppning MIn b-ponny som jag inte får tävla vägrar otroligt taskigt.. Min medryttare som tycker om hoppning tävlar honom då i det. Var där idag...
Svar
10
· Visningar
2 218
Senast: materia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama