Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Hoppning Både jag och min häst (c-ponny) behöver självförtroende i hoppningen! Skulle behövs lite bra tips annat än att "hoppa mycket"...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Tingeling85
·
H
Hoppning Jag ska ha min sköthäst hela sommaren och undrar ifall jag skulle kunna ställa upp i en liten Clear Round i hoppning någonstans i...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Hästbiten
·
Hoppning Hur ska man lära hästen att hoppa "normalt" ?? Hästen som ja rider på hoppar alldeles för högt över hindren.. Ibland hoppar hon även...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: bibban
·
Hoppning Jag är lite fundersam hur ni som börjat hoppa en oerfaren häst gör när ni vill börja med studs? Jag har ett varmblod som jag bara hoppat...
Svar
6
· Visningar
1 223
P
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Arwyn
·
L
Hoppning heej. jag har lite frågor till er som kan besvara dom! 1. Om man får en väldigt het häst som hoppar överdrivet stort, har ni nått tips...
Svar
13
· Visningar
1 594
Senast: hästbäst
·
P
Hoppning Nån som vet om man får kvala utomlands? Man kunde få det på vissa utvalda tävlingar på 7 åringarnas, men 5-6 åringarna verkar bara få...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: pixiegnomen
·
Hoppning Hur intensivt kan man tävla med en \"grön\" häst Dvs hur många tävlingar per säsong kan man rida, om man bara startar i en klass, på...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Qudexco
·
P
Hoppning är det tillåtet att rida på ett pelhambett på "stor häst" i lokal hopptävling (hästen är bara 4-år). :confused: :confused: :confused...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: Spider84
·
B
Hoppning I går var det regionala ponnytävlingar på SFK men sedan tar de regionala tävlingarna slut i stockholmsområdet med undantag av de tre... 2
Svar
28
· Visningar
2 719
Senast: Snuffsan
·
S
Hoppning Hej Alla JAg har en häst som kan tendera att bli stark när man hoppar honom. Både innan och efter hinder. Han går emot handen Vill inte...
Svar
15
· Visningar
1 677
Senast: walkman
·
B
  • Låst
Hoppning Någon som har något bra tips på hur man ska hjälpa någon som är hopprädd?? Min kompis gick omkull "över" ett hinder i sommar (tror...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Snuffsan
·
S
Hoppning har ni något bra tips till en som är hopprädd som inte har hoppat större hinder på 2år, jag är rädd men samtidigt väldigt sugen på att...
Svar
13
· Visningar
2 931
Senast: snus
·
M
Hoppning Hoppade idag. Har lite problem som jag hoppas få lite tips om vad jag kan göra.. Hoppade som sagt idag, kommer jätte fint, stark galopp...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: miss_willow
·
S
Hoppning Jag har en 3årig (2,5) russ hingst som jag tränar för ponnytrav. Nu undrar jag om det är skadligt om man löshoppar en så pass ung häst...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: talåj
·
Hoppning Hur svår får egentligen en 1,0m bana vara på lokal tävling? Jag trodde att lokala tävlingar ska ligga snäppet under regional i... 2
Svar
28
· Visningar
2 882
Senast: Arwyn
·
Q
Hoppning nu har jag suttit och lagt upp startegin för säsongens alla tävlingar. men nu ser jag att vissa tävlingar är märkta div 2 omg 1 mm mm...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: kopparberg
·
Hoppning Frågar man ingenting, får man ingenting veta ;) Finns det några övningar man kan göra hemma (utan häst) för träna upp sin egen...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Hästbiten
·
F
Hoppning Hur gör man för att få hästen att värkligen hoppa som man vill att den ska hoppa. Jag funderar på att börja hoppa snart men jag vet...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Flizzan
·
A
Hoppning Hur många galoppsprång blir det om det är 8 m mellan två hinder?? Det är en D-ponny. :bump:
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: DFZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka