Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hur ska man lära hästen att hoppa "normalt" ?? Hästen som ja rider på hoppar alldeles för högt över hindren.. Ibland hoppar hon även...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: bibban
·
Hoppning Jag är lite fundersam hur ni som börjat hoppa en oerfaren häst gör när ni vill börja med studs? Jag har ett varmblod som jag bara hoppat...
Svar
6
· Visningar
1 218
P
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Arwyn
·
L
Hoppning heej. jag har lite frågor till er som kan besvara dom! 1. Om man får en väldigt het häst som hoppar överdrivet stort, har ni nått tips...
Svar
13
· Visningar
1 576
Senast: hästbäst
·
P
Hoppning Nån som vet om man får kvala utomlands? Man kunde få det på vissa utvalda tävlingar på 7 åringarnas, men 5-6 åringarna verkar bara få...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: pixiegnomen
·
Hoppning Hur intensivt kan man tävla med en \"grön\" häst Dvs hur många tävlingar per säsong kan man rida, om man bara startar i en klass, på...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Qudexco
·
P
Hoppning är det tillåtet att rida på ett pelhambett på "stor häst" i lokal hopptävling (hästen är bara 4-år). :confused: :confused: :confused...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Spider84
·
B
Hoppning I går var det regionala ponnytävlingar på SFK men sedan tar de regionala tävlingarna slut i stockholmsområdet med undantag av de tre...
2
Svar
28
· Visningar
2 714
Senast: Snuffsan
·
S
Hoppning Hej Alla JAg har en häst som kan tendera att bli stark när man hoppar honom. Både innan och efter hinder. Han går emot handen Vill inte...
Svar
15
· Visningar
1 671
Senast: walkman
·
B
  • Låst
Hoppning Någon som har något bra tips på hur man ska hjälpa någon som är hopprädd?? Min kompis gick omkull "över" ett hinder i sommar (tror...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: Snuffsan
·
S
Hoppning har ni något bra tips till en som är hopprädd som inte har hoppat större hinder på 2år, jag är rädd men samtidigt väldigt sugen på att...
Svar
13
· Visningar
2 923
Senast: snus
·
M
Hoppning Hoppade idag. Har lite problem som jag hoppas få lite tips om vad jag kan göra.. Hoppade som sagt idag, kommer jätte fint, stark galopp...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: miss_willow
·
S
Hoppning Jag har en 3årig (2,5) russ hingst som jag tränar för ponnytrav. Nu undrar jag om det är skadligt om man löshoppar en så pass ung häst...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: talåj
·
Hoppning Hur svår får egentligen en 1,0m bana vara på lokal tävling? Jag trodde att lokala tävlingar ska ligga snäppet under regional i...
2
Svar
28
· Visningar
2 876
Senast: Arwyn
·
Q
Hoppning nu har jag suttit och lagt upp startegin för säsongens alla tävlingar. men nu ser jag att vissa tävlingar är märkta div 2 omg 1 mm mm...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: kopparberg
·
Hoppning Frågar man ingenting, får man ingenting veta ;) Finns det några övningar man kan göra hemma (utan häst) för träna upp sin egen...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Hästbiten
·
F
Hoppning Hur gör man för att få hästen att värkligen hoppa som man vill att den ska hoppa. Jag funderar på att börja hoppa snart men jag vet...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Flizzan
·
A
Hoppning Hur många galoppsprång blir det om det är 8 m mellan två hinder?? Det är en D-ponny. :bump:
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: DFZ
·
Hoppning Jag har ett 5-årigt sto (oj snart 6) som jag har börjat att rida in. Jag rider och kämpar på med grund-dressyr men vill även att hon...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: Moppa123
·
M
Hoppning vill ha hjälp med en liten dam som speedar på som fan vid hinder och desutom hoppar av för tidigt och landar lite småt för tidigt oxå å...
Svar
10
· Visningar
1 413
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka