Hopprädd..

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 914
Status
Stängd för vidare inlägg.
B

**BORTTAGEN**

Någon som har något bra tips på hur man ska hjälpa någon som är hopprädd?? Min kompis gick omkull "över" ett hinder i sommar (tror jag).. Sedan dess har hon inte vågat hoppa.. Vill så gärna hjälpa men har försökt med att hon ska hoppa låga hinder men de e knappt hon vill de ens.. :cry:

Det är svårt att komma över rädslan ensam. Din kompis borde ta hjälp av en erfaren instruktör som förstår hennes problem, kan uppmuntra henne och stegvis få henne att våga göra mer och mer.
Hästen man tränar på har också stor betydelse för självförtroendet. Det är inte ovanligt att rädslan grundas i att du fått rida en för svår, tuff eller nervös häst för din egen utbildningsnivå. Att försöka komma över rädslan på samma häst som gjort henne rädd kan därför vara dumt. Man ska helst börja på en snäll och trygg häst som gradvis kan hjälpa en att få tillbaka självförtroendet.

Jag vet.. Har själv haft samma en gång men jag har kommit över de.. Iaf lite beroende på vilken häst.. Men hon har sagt att hon kanske ska börja hoppa lite smått.. Hoppas hon kommer över de iaf.. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
625
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Mirre
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 416
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka