Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag har ett 5-årigt sto (oj snart 6) som jag har börjat att rida in. Jag rider och kämpar på med grund-dressyr men vill även att hon...
Svar
2
· Visningar
1 044
Senast: Moppa123
·
M
Hoppning vill ha hjälp med en liten dam som speedar på som fan vid hinder och desutom hoppar av för tidigt och landar lite småt för tidigt oxå å...
Svar
10
· Visningar
1 418
Senast: moonlightgarden
·
M
Hoppning Det som kallas studshinder, är det utan galoppsprång emellan, eller skall det vara med ett galoppsprång mellan hindren? Diskuterade...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: Ello_nr_1
·
R
Hoppning Har ju tyvärr inget ridhus vid stallet men en paddock. Nu är det ju så att det har kommit ca 5 cm snö här så paddocken är vit! Kan man...
Svar
15
· Visningar
2 835
Senast: Mickan_Jeannie
·
L
Hoppning Hej! idag gick jag en hoppkurs, jag förfrös mig nästan! Aja... i alla fall.. jag hade hoppats få min favvorit häst och sprungit runt som...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Domaren
·
S
Hoppning när jag ska hoppa höga hinder så drar han iväg i full fart mot hindret. jag blir ju så klart rädd för jag är bara 10 år det är en...
Svar
5
· Visningar
1 404
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hoppning Jag skulle behöva lite nya ideér om övningar man kan göra med hästen vi markarabetet över bommar och småhinder. Mina ideér börjar att ta...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: chakira
·
S
Hoppning Va behövs för att kvala? Måste man ha x antal felfria rundor eller poäng för det? Som man måste för att få starta msv b och msv a på ponny.
Svar
5
· Visningar
1 543
Senast: Minelli
·
T
Hoppning Nu har jag inte hoppat på nästan två månader! Och vi ska kallas hoppekipage.. :rofl: :o Nån som har ett tips på en rolig övning som går...
Svar
4
· Visningar
1 030
Q
Hoppning med short chaps på lokal hopptävling?? ska ha det nu innan jag får råd med mina dröm stövlar.! får man rida i machande mörkbruna läder...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Qudexco
·
S
Hoppning kan någon berätta för mig om moment 43 i TR 1, om poängtabellen ska fylla i blankett för bidrag som ska vara inne i morgon .,..snälla...
Svar
19
· Visningar
1 380
Senast: Domaren
·
B
Hoppning Har köpt en "äldre" (ej unghäst) ponny som inte går att rida på tygeln. Det går att rida honom på tygeln i skritt om han är lugn och det... 2
Svar
21
· Visningar
2 489
Senast: benjamin
·
V
Hoppning När jag hoppade Vilden så drog han skitmycket mot hindrena, och kom i alldeles för hög fart.. Och jag skulle behöva tips på övningar så...
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: VildochVacker
·
L
Hoppning hje. jag har börjat bli väldigt intresserad av hoppning.. men jag har lite frågor som jag gärna vill ha svar på :) 1. Vad ska man göra...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: Arwyn
·
E
Hoppning Vad gör man när hästen har svårt för att taxera och hoppar för tidigt och tar jättehopp (hoppar bara småhinder ca. 40cm pga. hästen har...
Svar
8
· Visningar
1 380
Senast: TheMyran
·
Q
Hoppning vid pris utdelning jag har funderat på varför vissa verkar VÄGRA att göra det!! ser aningen dummt ut när 2 av 4 gör en hälsning och dom... 2
Svar
30
· Visningar
2 583
Senast: Iaraphel
·
Hoppning Någon som vet om man måste vara kvalad till medelsvår som ekipage för att få rida finalen i elitserien? Eller räcker det med att man är...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: trazel
·
O
Hoppning är det någon som har några bra träningssätt för min 15-åriga fjording? Han har hoppat 1m som mest när jag har ridit honom. han har nu...
Svar
0
· Visningar
1 053
Senast: Osis
·
Hoppning A, nollade grundomgången men kom inte till start till omhoppningen. B, 4 fel i grundomgången för vägran C, nollande grund, utesluten...
Svar
12
· Visningar
1 322
J
  • Låst
Hoppning fegast i hela världen på att hoppa..jag känner mig så himla osäker....hur ska jag vänja mig av vid de?????
Svar
1
· Visningar
992
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka