Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Hoppning Det som kallas studshinder, är det utan galoppsprång emellan, eller skall det vara med ett galoppsprång mellan hindren? Diskuterade...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: Ello_nr_1
·
R
Hoppning Har ju tyvärr inget ridhus vid stallet men en paddock. Nu är det ju så att det har kommit ca 5 cm snö här så paddocken är vit! Kan man...
Svar
15
· Visningar
2 817
Senast: Mickan_Jeannie
·
L
Hoppning Hej! idag gick jag en hoppkurs, jag förfrös mig nästan! Aja... i alla fall.. jag hade hoppats få min favvorit häst och sprungit runt som...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Domaren
·
S
Hoppning när jag ska hoppa höga hinder så drar han iväg i full fart mot hindret. jag blir ju så klart rädd för jag är bara 10 år det är en...
Svar
5
· Visningar
1 403
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hoppning Jag skulle behöva lite nya ideér om övningar man kan göra med hästen vi markarabetet över bommar och småhinder. Mina ideér börjar att ta...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: chakira
·
S
Hoppning Va behövs för att kvala? Måste man ha x antal felfria rundor eller poäng för det? Som man måste för att få starta msv b och msv a på ponny.
Svar
5
· Visningar
1 538
Senast: Minelli
·
T
Hoppning Nu har jag inte hoppat på nästan två månader! Och vi ska kallas hoppekipage.. :rofl: :o Nån som har ett tips på en rolig övning som går...
Svar
4
· Visningar
1 017
Q
Hoppning med short chaps på lokal hopptävling?? ska ha det nu innan jag får råd med mina dröm stövlar.! får man rida i machande mörkbruna läder...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: Qudexco
·
S
Hoppning kan någon berätta för mig om moment 43 i TR 1, om poängtabellen ska fylla i blankett för bidrag som ska vara inne i morgon .,..snälla...
Svar
19
· Visningar
1 378
Senast: Domaren
·
B
Hoppning Har köpt en "äldre" (ej unghäst) ponny som inte går att rida på tygeln. Det går att rida honom på tygeln i skritt om han är lugn och det...
2
Svar
21
· Visningar
2 485
Senast: benjamin
·
V
Hoppning När jag hoppade Vilden så drog han skitmycket mot hindrena, och kom i alldeles för hög fart.. Och jag skulle behöva tips på övningar så...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: VildochVacker
·
L
Hoppning hje. jag har börjat bli väldigt intresserad av hoppning.. men jag har lite frågor som jag gärna vill ha svar på :) 1. Vad ska man göra...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: Arwyn
·
E
Hoppning Vad gör man när hästen har svårt för att taxera och hoppar för tidigt och tar jättehopp (hoppar bara småhinder ca. 40cm pga. hästen har...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: TheMyran
·
Q
Hoppning vid pris utdelning jag har funderat på varför vissa verkar VÄGRA att göra det!! ser aningen dummt ut när 2 av 4 gör en hälsning och dom...
2
Svar
30
· Visningar
2 580
Senast: Iaraphel
·
Hoppning Någon som vet om man måste vara kvalad till medelsvår som ekipage för att få rida finalen i elitserien? Eller räcker det med att man är...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: trazel
·
O
Hoppning är det någon som har några bra träningssätt för min 15-åriga fjording? Han har hoppat 1m som mest när jag har ridit honom. han har nu...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: Osis
·
Hoppning A, nollade grundomgången men kom inte till start till omhoppningen. B, 4 fel i grundomgången för vägran C, nollande grund, utesluten...
Svar
12
· Visningar
1 320
J
  • Låst
Hoppning fegast i hela världen på att hoppa..jag känner mig så himla osäker....hur ska jag vänja mig av vid de?????
Svar
1
· Visningar
988
Senast: Snuffsan
·
Hoppning * Hur hög är Baulobet? * Har den danska hästen, heter han inte Andante (e: A-dur) en enormt bra hoppteknik? Enligt kommentatorerna...
2
Svar
36
· Visningar
3 386
Senast: fio
·
H
Hoppning Får man det. Är bara nyfiken på att få veta. & isåfall, är det någon spec åldersgräns`?
Svar
14
· Visningar
3 753
Senast: asa_gasa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka