Hopphäst/ponny som inte går på tygeln. Har ni en sådan?

du e inte ensam, jag provred en häst två ggr nyligen.... den ville verkligen inte.... trots det är den väldigt framångsrik med en a sveriges bästa ryttare upp till 150cm

Tack för all svar! Nej, jag ska inte ge mig. Har börjat med hackamore vilket den verkar tycka är ok. Ska prova med graman. Jag är bara rädd att den kommer att resa sig. Den är lite "småknäpp" i huvudet ex. hoppade över med frambenen ovanför bommen i transporten när den såg kompisen utanför. Men återigen - den är också mycket go. :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 692
Senast: Mia_R
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama