det här med hälsning.

jag väljer att inte hälsa ibalnd när det är stökigt på prisutdelningen... Min ponny känner sig gärna trängd om man står tätt och någon börjar bråka... Då tycker jag det är säkrast att inte släppa tygeln och hälsa. Säkerheten först, men jag nickar alltid med huvudet, så att säga.

Men typ första placeringen(första avd A tävlingen, innan hade jag bara ridit ungponny och då fick man inte vara med på prisutdelningen) visste jag inte ens att jag skulle hälsa...

Ja jag tar också tyglarna i en hand (fast jag brukar alltid ha dem där) och så sträker jag ned höger hand och nickar. Först så tittar jag på de andra säger hälsning så att de hör och är med på det givetvis.

ja jo den som vinner brukar ju alltid få vara "annsvarig" för hälsningen :D

:angel:

Inte om man heter Renée och känner för att jävlas (syftar på det om när ettan glömmer).

:rofl: :rofl: :devil: nej då hälsar man fort som bara f*n och drar i väg i sken eller vad ? :smirk:

HeHe, jag har aldrig märkt att någon aldrig hällsat, fasst å andra sidan har jag bara blivit etta på lokalt å högre... :cool:

Fasst jag slår nog priset i att spela klant på prisutdelning, har mer en en gång fått be tvåan att gå före mej i ärevarvet.. (hästen hade jättevsårt för att gå fram inne på tävlingsbannan...) sedan när tvåan galopperar iväg så drar han järnet förbi...
sedan lite pinigt, eller snyggt :smirk: när vi de gånger vi tar "eget sista varv" o jag ska håll ain honom så stannar han upp å går upp i luften o gör capriol :devil:.

kan tillägga att jag också efter en seger på en annan polle så tror jag vi lyckades med över 20 galoppombyte på ett varv.. han skyggade för staketen och för hindrena heeela tiden... :confused:

Skenet kan man ju skippa. :angel:

Fast min lilla häst vet precis vad det är som gäller så under hela prisutdelningen står hon och sover mer eller mindre bokstavligt talat och sen när jag ger impulsen till galopp, vilket jag behöver göra så lite att det inte syns (speciellt på prisutdelningar :angel: ) så hoppar hon iväg utan förvarning (för alla andra). Så även om vi håller kort galopp har vi oftast hunnit en långsidan innan alla andra hakar på. :D

Nej, jag gillar min lilla häst speciellt på tävlingar för hon ger alla (utom kanske mig då) många överraskningar. :)

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 972
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 026
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 808
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter