Första-gången-på-länge-övning?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 032
T

Tican

Nu har jag inte hoppat på nästan två månader! Och vi ska kallas hoppekipage.. :rofl: :o Nån som har ett tips på en rolig övning som går att rida i fyra dm snö?! :crazy: Typ nån skojig studs eller kombination, bara för att känna på lite hur det var nu igen.. :)

Serpentin hoppning kankse? Då man hoppar 2 sockerbitar i mitten, lite svårt att förklara men du förstår nog iallafall, alltså inte något hopp på själva bågen utan när man rakställer hästen. :D

En 5½a är alltid roligt tycker jag - trav in på räcke, stigsprång efter 5,5 m - fast du skall helst ha en medhjälpare så att du slipper hoppa av varje gång oxern/stigsprånget skall höjas!
:d

Tror hon menar, att man hoppar på en serpentinbåge. Alltså att man ställer ett hinder i varje båge, eller snarare den
biten av bågen som man rakställer hästen på. Och liksom rider ridvägen som en serpentinbåge men att hindrena står
på det stället i varje båge, där man ska rakställa hästen..

Så uppfattade jag det i af. :)

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
666
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 048
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 210
Senast: Edla
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈