Hur funkar det?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Flizzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 971
F

Flizzan

Hur gör man för att få hästen att värkligen hoppa som man vill att den ska hoppa. Jag funderar på att börja hoppa snart men jag vet inte. Har inte hoppat så mycket i mitt liv. Förta gången var rivstart. Hoppade endast 70 och det var dock med en islänning. Men jag vill värkligen veta. :D

haha! :) Men man måste ju som endå ha något att gå ut från, Jag är inte så speciellt bra på att dömma avstånd och gallopsprång än och så!. Men min syster lär mej att rida, Hon är mycket dukrig på sådannt. Ni alla känner väll till MacisWickedWitch (Min syster) ? Hur höft ska igetligen nybörjare hoppa? :confused:

Jag tycker att du som nybörjare ska rida mycket på bommar på marken. Takten, rytmen och tempot är de grundläggande faktorerna som alla bör behärska. Perfekt då att rida på markbommar där du kan variera antalet språng mellan och få en känsla för tidigare nämnda faktorer. När detta känns bra är det inget problem att göra hinder av bommarna. Höjden är helt oviktig då ridningen i princip inte ändras. Men viktigast av allt är att du har en DUKTIG instruktör som kan hjälpa dig när du tränar.

Kör hårt :bump:

Joo!.. Men hursomhelst! nu blir det nog ingen hoppning på ganska länge :cry: (personliga skäl), men kommer ni med några bra tipps så kan ni skriva till mej :)

Tack daniel, det ska jag tänka på :)

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: Elo
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
625
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: Lavinia
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka