Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur gör man för att få hästen att värkligen hoppa som man vill att den ska hoppa. Jag funderar på att börja hoppa snart men jag vet inte. Har inte hoppat så mycket i mitt liv. Förta gången var rivstart. Hoppade endast 70 och det var dock med en islänning. Men jag vill värkligen veta.
haha! Men man måste ju som endå ha något att gå ut från, Jag är inte så speciellt bra på att dömma avstånd och gallopsprång än och så!. Men min syster lär mej att rida, Hon är mycket dukrig på sådannt. Ni alla känner väll till MacisWickedWitch (Min syster) ? Hur höft ska igetligen nybörjare hoppa?
Jag tycker att du som nybörjare ska rida mycket på bommar på marken. Takten, rytmen och tempot är de grundläggande faktorerna som alla bör behärska. Perfekt då att rida på markbommar där du kan variera antalet språng mellan och få en känsla för tidigare nämnda faktorer. När detta känns bra är det inget problem att göra hinder av bommarna. Höjden är helt oviktig då ridningen i princip inte ändras. Men viktigast av allt är att du har en DUKTIG instruktör som kan hjälpa dig när du tränar.