Dåligt med ponnyhopptävlingar i Stockholmsområdet!

så snart vi har våran utebana klar, kommer d troligtvis finnas ännu en tävlingsplats :)
fast km (i dressyr visserligen) för täby ryttarna kommer antagligen gå här också har jag hört rykten om

nej d gör ingen skillnad om bara du börjar ställa upp o hjälpa till, men tänk om alla resonerar så?

Ja, hade jag bott i norrland eller något mindre ridklubbstätt område hade jag inte heller tyckt att tio mil var mycket. Men nu bor jag i Sveriges huvudstad med "gångavstånd" mellan ridklubbar och ridhusen. Då tycker jag tio mil är tillräckligt! :smirk:

ja det är ju konstigt att man ska kunna jämföra en stad som Umeå med självaste Stockholm?? Någon människa borde ta och komma på något väldigt bra sätt att sprida och bättra tävlandet i sverige, Inte undra på att alla frn norrland flyttar söderut för att få bättre förutsättningar att tävla... Det är omöjligt att hålla på med tävlande på nationell nivå när man bor i norrland med resor på minst 60 mil enkel väg helg ut och helg in... ja det här inlägget kanske blev en liten avstickare märkte jag...

Mmm. Är min hemmklubb och dit har jag fyra mil med häst.. Om jag vill tävla så måste jag ju åka längre. Bra mkt längre oftast :smirk:

Det finns ju MASSOR av tävlingar runt Stockholm! Har du verkligen kollat på ridsport.se?

Jag och min kompis har suttit och letat regionala och nationella tävlingar. Vi hittade massor! Nästan varenda helg som går att åka på...

Va, Säker på att du tittade bland 2004 års tävlingar? Före Södertälje 13/3 och Vallentuna 17 april finns det ingen regional ponnyhopptävling i STOCKHOLMSDISTRIKTET före edsbro den 8-9 maj!!!! (Ska man inte vara med iallsveskan så är man inte helt säker på att kunna starta på vallentuna eller södertälje heller.)

Men så är det ju inte tävlingssäsong heller. Hur skulle det se ut om det var tävlingar varenda helg? Det skulle nog bli många hästar och ponnyer mer mindre förstående ryttare som skulle få tävla varje helg, året runt. Pållarna behöver sin tävlingsvila!
I norrland och uppåt finns det knappt en enda tävling under hela vinterhalvåret, och det stör inte mig det minsta (jag vet att den här tråden inte handlar om skillnaden mellan norra och södra sverige, måste bara få säga det! :smirk:)

Det var väl ett konstigt resonemang. Vi i skåne har tävlingar året om, det är upp till var och en när man vill vila våra hästar. Att norrland är mer säsongsbetonat kan jag förstå, men stockholm?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka