Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Möjligheten att ha kombination i 1.00/LC var en ny regel som kom i tr 2003. Det är inte nödvändigt att ha med kombinationen utan är upp till banbyggaren att bestämma. Däremot i 1.10/LB och uppåt är det ett krav
Enligt mina erfarenheter så händer det tyvärr alltför ofta att banbyggarna på lägre nivå. lokal och till viss del regional, ofta brister i sin byggarkompetens. De har helt enkelt dålig uppfattning om vad som är svårt kontra "unfair" När de vill bygga "svårt" så slutar det ofta med banor som det är omöjligt att rida rytmiskt p.g.a. dåligt planerad byggnation. På lite högre nivå så kan en bana vara riktigt krävande, tekniskt sett, men det är nästan alltid juste, vilket resulterar i att om man har ordning på hästen så finns alltid möjligheten till en bra runda.
Man landar... hästen tar ett galoppsprång för att sedan hoppa det andra hindret (= ett galoppsprång)
Inget galoppsprång = studs... men det finns inte på tävling utan det använder man sig av för att träna gymnastik med hästen.
Jag har hoppat kombinationer på tävling med både en och två galoppsprång....
Nämen gud, sorry!!! Hehe, vet mycket väl att det finns kombinationer med ett språng, men ja... Jag måste ha tänkt som du sa på det senare inlägget, räknade landning-uppsprång...
Hehe, ja, ibland är huvet med, men inte innehållet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.