Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr Alla har vi något som vi är duktiga på. Det gäller bara att hitta ett forum för att visa upp det. Så, vilka rörelser eller moment...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 477
Senast: Lorpan
·
W
Dressyr Vilken galopp ska dom gå i när dom tex. flyttar till höger?
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: HD
·
Dressyr Jag rider en pålle som är ganska gammal men högt utbildad i dressyr. Har hört att han kan trampa, men hur får man hästen att göra det...
Svar
2
· Visningar
1 107
S
Dressyr Jag ska rida New Forest SM i slutet av Juli och har lite frågor angående utrustningen i dressyren (vilket jag inte tävlar alltför ofta...
Svar
10
· Visningar
933
Senast: break_a_leg
·
M
Dressyr Är det någon här som inte alls har tillgång till någon ridbana/ridhus och ändå kan tävla? Dvs kan enbart rida ut i skogen. Vilkla...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: Alexandra_W
·
Dressyr Hur lär man en häst att gå i passage? Ngn som vet ngn bra hemsida?
Svar
16
· Visningar
1 427
Senast: Ida_79
·
T
Dressyr HUr rider man förvänd galopp??? Är det att man rider vänstergalopp i högervarv eller???
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Tyra4567
·
Dressyr Wohoo :). Idag har vi lärt oss att göra galoppombyten :banana:. Han var skitduktig och tände till som 17. Ridlärare: "...och så gör...
Svar
6
· Visningar
911
Dressyr De senaste tävlingarna har vi fått sjuor på ökade skritten (nu är det LB1 vi pratar om;)) med dessa kommentarer: "bra energi...
Svar
13
· Visningar
1 137
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: sweet_extraa
·
Dressyr Hej! Behöver lite enkla dressyr övningar att göra på min häst då hon inte få galoppera så mycket. Trav och skritt övningar. Inte...
Svar
8
· Visningar
7 013
Senast: Sandra S
·
D
Dressyr Hur knyter man en plastrong :confused:
Svar
4
· Visningar
6 187
Senast: overtyre
·
J
Dressyr Hur ska en plastrong knytas och måste man/bör man ha plastrongnål?
Svar
5
· Visningar
12 059
Senast: Lena_B
·
Dressyr Hej hej! Har varit inne på Falsterbos hemsida men hittar ingenting om vilka som ska tävla. Finns det ingen sådan eller kommer det upp...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Terja
·
Dressyr När jag var ute och tävlade igår så blev jag kraftigt nerdömd då min häst gnisslade tänder när han tuggade på bettet under programmet...
2
Svar
30
· Visningar
3 490
Senast: Immer
·
C
Dressyr Hej! Undrar var man kan få reda på resultat från ponny-SM alla grenar -98 och -99?? Inte bara medaljörerna! Någon som vet??
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: Ziri
·
K
Dressyr nu vill jag veta det här med LC, LB å allt detta, vilket är det lättaste och vilka kommer sen?
Svar
2
· Visningar
983
Senast: tant agda
·
A
Dressyr Nån som ska dit och kolla? Vem tror ni vinner ovh varför? :D Ranka topp placeringarna ! :bump:
Svar
18
· Visningar
1 402
Senast: FT_ryttare
·
K
Dressyr Hur ar det med det? Far man starta dressyr med bomfri och upp till vilken niva? Detta ar en bomfri sadel som ser ut precis som en vanlig...
Svar
10
· Visningar
1 320
Senast: Hallonsoda
·
Dressyr Hur gjorde du när du debuterade i dressyr, startade du en klass eller två klasser? Varför? Hur brukar du göra och varför? Vilket...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Lully
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka