Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr Vissa tränare har varit hos Sally Swift och lärt sig kommunicera med bildspråk. Hur reagerar ni på sådana tränare? För mig funkar...
2
Svar
21
· Visningar
2 464
Senast: linka277
·
Dressyr Hej, jag undrar om någon kunnig människa skulle kunna förklara för mig hur man gör en halvhalt. Vi har gjort det på ridlektionerna men...
Svar
17
· Visningar
1 600
Senast: Lully
·
F
Dressyr Jag har en pålle på 5 år som är fruktansvärt envis. Han är oerhört lättlärd och kan vara mycket lyhörd och fin men ibland blir han...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: Sol_
·
Dressyr Snabb fråga: hur ofta rider ni med kandar på veckorna? Hur många ggr i veckan?
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: aicha
·
Dressyr Håller på att leta häst och har en jag ska åka och titta på. Vad tror ni om följande härstamning: Solos Carex - Jaguar. Mamman...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Fiorano
·
B
Dressyr Hej. Jag håller just nu på att rida till min nyblivna foderhäst. Han har haft en mjukdelsskada i ryggen av och till i ett år så vi...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: Akustik
·
Dressyr Hur tight ska den sitta för att sitta kvar? Fäster man dem på något sätt i håret för att de inte ska ramla av? Vad ska jag tänka på? De...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 195
Senast: traloppan
·
M
Dressyr När man har en häst så säger man ju ja men den är utbildad LA.. Hur går man till väga för att utbilda en häst?? Måste man rida upp...
2
Svar
23
· Visningar
2 239
J
Dressyr Jag har nu efter mycket letande blivit med häst. Jag fastnade för en stilig 3-årig dam som just klarat 3-års testen här i våras. Jag är...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Esketeske
·
Dressyr läste precis på förbundet sida att det blir ett EM trots allt fast i Tyskland i hagen de e nog en bättre tävlings plats än moskva...
Svar
6
· Visningar
829
P
Dressyr Jag har problem att få ner min häst.. Fasten hon ändå går MYCKET bättre än när jag köpte är jag lixom inte nöjd.. Ska ta massa...
Svar
18
· Visningar
1 466
Senast: Totola
·
C
Dressyr Vart kan man läsa om resultatet på Nordiska Mästerskapen 2005? Hingsten i stallet är i danmark och tävlas och har kommit 2:a på NM...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr vad står de olika poängen från 0 till 10 för?
Svar
2
· Visningar
732
Senast: tralala
·
T
Dressyr Det är helt omöjligt att hålla henne rak! Hon böjer sig runt sidförande skänkeln, hur löser man det? Jag försöker räta ut med andra...
Svar
7
· Visningar
1 488
Senast: Lully
·
O
Dressyr När jag försöker lägga ner min häst, dvs få henne att söka sig neråt och framåt så sänker hon bara nacken och går bakom lod. Tilläggas...
Svar
8
· Visningar
1 138
Senast: Asa_S
·
W
Dressyr Hejsan det är nu så att dressyr tränaren för laget vill nu att jag ska vara med och tävla men dom ska nu tävla div 2. Och jag har...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: Warhammer
·
J
Dressyr Varför använder man kandar? (varför bytar man "upp" sig från vanligt tränsbett till kandar eller liknande bett) När är man redo att...
Svar
2
· Visningar
1 312
Senast: Lena_B
·
A
Dressyr Ska börja tävla dressyr på min storhäst Pierrot Dock har han för lång man för att knoppas. (Och för tjock) Och den ska INTE...
Svar
10
· Visningar
1 304
Senast: Aeternum
·
Dressyr En liten undran, :p En seriedressyr, alltså bara för klubbens medlemmar, brukar man ha placerade där, eller är det bara vinnaren som...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: Magnum
·
Dressyr Har en häst som går stadigt i form i alla tre gångarterna. Men så fort vi gör halt så drar hon fram huvudet ungefär som araberna gör på...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: whalan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka