Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr eftersom vår klubb fick oväntat många starter, o var tvungna att stryka en del ekipage, ville vi haft en bana till som erbjudande om man...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: MoonFlight
·
N
Dressyr Dålig tillgång på ridbanor gör att mesta delen av min ridning sker på grusvägar. Skulle gärna vilja ha tips på bra dressyrövningar som...
Svar
10
· Visningar
2 588
Senast: evis
·
Dressyr Tänk vad mycket bättre majoriteten av era hästar skulle gå, om ni istället för att koncentrera er på Ryggverksamheten, Halsens höjd och...
Svar
9
· Visningar
1 262
Dressyr Har en vbl travare som har en bra tretaktig galopp MEN problemet är att han får svårt att hålla takten på rakt spår och det blir nått...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Zuzzi
·
C
Dressyr Hej! Hoppas det finns någon som vet hur många % på nat. tävling i ponnydressyr kat. C resp. kat D det krävts för att komma med på SM... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 054
Senast: Rumpnissen
·
U
Dressyr Några som ska tävla till helgen? Övik kanske???
Svar
3
· Visningar
797
Senast: VulkanoRosa
·
R
Dressyr Min häst är lite svag i galoppen.. Han blir lätt väldigt springig. Han är inte på något sett byggd så att han har dålig galopp, utan det...
Svar
8
· Visningar
1 575
Senast: Akustik
·
J
Dressyr Ja som ni ser på rubriken har jag en hel del problem med "min" häst; en fd travare som jag försöker få lite ordning på. Som gammal...
Svar
9
· Visningar
1 875
Senast: jeslin
·
W
Dressyr Är fd hoppmänniska som ska gå över till dressyr men undrar om man måste ha svart utrustning på sadel och träns? Har nämligen sadel och...
Svar
5
· Visningar
1 067
J
Dressyr Jag menar förutom träning med din häst, hur mycket tränar du konditionsträning, styrketräning, yoga eller vad det nu må vara? Jag undrar...
Svar
14
· Visningar
1 396
Senast: seejii
·
S
Dressyr Nu behöver jag hjälp! hehe.. Det är såhär att min ponny är väldigt känslig för skänkeln! Man kan nästan bara ha den intill henne i...
Svar
7
· Visningar
1 508
Senast: Sarasara
·
Dressyr Hej alla dressyrryttare! Hur skiljer sig era sidförande/framåtdrivande skänkelhjälper från varandra? Är det andra hjälper som visar...
Svar
13
· Visningar
2 183
Senast: Saigon
·
C
Dressyr Vill se lite vad ni tror om den här hästen. Vilka svårigheter/lättheter med denna kroppsuppbygnad. Vad ger fördelar nakdelar...
Svar
11
· Visningar
1 559
Senast: Saigon
·
C
Dressyr Någon som kan gå igenom böjda spår, vikthjälper, syfte med det mm..någon övning med mkt böjda spår skall! hålla en lektion om det på...
Svar
10
· Visningar
1 742
Senast: cezar
·
C
Dressyr Vissa tränare har varit hos Sally Swift och lärt sig kommunicera med bildspråk. Hur reagerar ni på sådana tränare? För mig funkar... 2
Svar
21
· Visningar
2 473
Senast: linka277
·
Dressyr Hej, jag undrar om någon kunnig människa skulle kunna förklara för mig hur man gör en halvhalt. Vi har gjort det på ridlektionerna men...
Svar
17
· Visningar
1 607
Senast: Lully
·
F
Dressyr Jag har en pålle på 5 år som är fruktansvärt envis. Han är oerhört lättlärd och kan vara mycket lyhörd och fin men ibland blir han...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Sol_
·
Dressyr Snabb fråga: hur ofta rider ni med kandar på veckorna? Hur många ggr i veckan?
Svar
11
· Visningar
1 554
Senast: aicha
·
Dressyr Håller på att leta häst och har en jag ska åka och titta på. Vad tror ni om följande härstamning: Solos Carex - Jaguar. Mamman...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Fiorano
·
B
Dressyr Hej. Jag håller just nu på att rida till min nyblivna foderhäst. Han har haft en mjukdelsskada i ryggen av och till i ett år så vi...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka