Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Dressyr HUr rider man förvänd galopp??? Är det att man rider vänstergalopp i högervarv eller???
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Tyra4567
·
Dressyr Wohoo :). Idag har vi lärt oss att göra galoppombyten :banana:. Han var skitduktig och tände till som 17. Ridlärare: "...och så gör...
Svar
6
· Visningar
916
Dressyr De senaste tävlingarna har vi fått sjuor på ökade skritten (nu är det LB1 vi pratar om;)) med dessa kommentarer: "bra energi...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr Ja frågan har ju som med namnet och göra. Skulle vilja lära min ponny spansk skritt. Vet inte riktigt vart tråden ska läggas men jag...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: sweet_extraa
·
Dressyr Hej! Behöver lite enkla dressyr övningar att göra på min häst då hon inte få galoppera så mycket. Trav och skritt övningar. Inte...
Svar
8
· Visningar
7 038
Senast: Sandra S
·
D
Dressyr Hur knyter man en plastrong :confused:
Svar
4
· Visningar
6 197
Senast: overtyre
·
J
Dressyr Hur ska en plastrong knytas och måste man/bör man ha plastrongnål?
Svar
5
· Visningar
12 077
Senast: Lena_B
·
Dressyr Hej hej! Har varit inne på Falsterbos hemsida men hittar ingenting om vilka som ska tävla. Finns det ingen sådan eller kommer det upp...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Terja
·
Dressyr När jag var ute och tävlade igår så blev jag kraftigt nerdömd då min häst gnisslade tänder när han tuggade på bettet under programmet... 2
Svar
30
· Visningar
3 579
Senast: Immer
·
C
Dressyr Hej! Undrar var man kan få reda på resultat från ponny-SM alla grenar -98 och -99?? Inte bara medaljörerna! Någon som vet??
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: Ziri
·
K
Dressyr nu vill jag veta det här med LC, LB å allt detta, vilket är det lättaste och vilka kommer sen?
Svar
2
· Visningar
986
Senast: tant agda
·
A
Dressyr Nån som ska dit och kolla? Vem tror ni vinner ovh varför? :D Ranka topp placeringarna ! :bump:
Svar
18
· Visningar
1 408
Senast: FT_ryttare
·
K
Dressyr Hur ar det med det? Far man starta dressyr med bomfri och upp till vilken niva? Detta ar en bomfri sadel som ser ut precis som en vanlig...
Svar
10
· Visningar
1 334
Senast: Hallonsoda
·
Dressyr Hur gjorde du när du debuterade i dressyr, startade du en klass eller två klasser? Varför? Hur brukar du göra och varför? Vilket...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Lully
·
Dressyr Japp, ska tävla i helgen och kollade precis mina starttider, LC2 startar jag 13,30 och LB1 13,40. Är det inte lite väl snålt med tid... 2
Svar
24
· Visningar
2 153
Senast: Magnum
·
T
Dressyr Rids lc:2 programmet på en 20*60 bana? :bow:
Svar
2
· Visningar
631
Senast: TotallyLost
·
S
Dressyr Får man tävla dressyr med en barfotahäst? Finns ju så många knepiga regler..?
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: Magnum
·
Dressyr Enkel Dressyr övning efter man har hoppat ett hinder. Någon som har nåt förslag hur man ska få en pigg häst efter ett hinder att...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Reykur
·
K
Dressyr får jag ha pullarnosgrimma när jag tävlar dressyr? får man ha bettskivor när man tävlar dressyr? vad är det mera man inte får ha?
Svar
5
· Visningar
1 492
Senast: Ylva
·
A
Dressyr Jag vore jätte tacksam för tips! Har ett halvblod, 10 år som nu verkar ha gått in i en låg energinivå period. Han var väldigt väldigt...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Breccia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?