Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Dressyr En häst som alltid när den jobbas i dressyren går och "slår" med underläppen (inte gapar eller så alltså, utan bara far upp och ned med...
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: Picasso
·
Dressyr Jag undrar, ifall det är någon skillnad, hur den utmärker sig i lokala tävlingar jämfört regionala samt en LC jämfört med en LB i...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: Cettan
·
S
Dressyr Tjabba alla glada Bukare! :love: Nu bär det av i helgen till tävling i dressyr. Det är min underbara hyrares första dressyrtävling...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: mathil
·
C
Dressyr Vet inte om det här är rätt tråd. Flytta den gärna annars. Jag har precis varit och tittat på en häst som jag nog vill köpa. :love: Han...
Svar
13
· Visningar
7 251
Senast: Stopek
·
Dressyr Vad är åldersgränsen för B-ponny? En tjej i stallet där jag står som är orolig för att hon börjar bli för gammal, men själv misstänker...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: ridtravare
·
J
Dressyr Jag har ridit i ca 5 år och är nu medryttare på en mysig arab! Funderar på att börja tävla LC så småningom, kanske redan till hösten...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Totola
·
Dressyr Dressyrledningen i Sverige har ju dragit upp riktlinjer för att göra Sverige till en spetsnation inom dressyren (info har funnits både i...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 356
Senast: quigley
·
K
Dressyr Jag har en 6årig d-ponny hemma, vi har funderat över att starta honom i någon tävling för 6åriga dressyrponnyer. Där man då ska kunna...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: horsefreak
·
S
Dressyr Hej Jag undrar hur det går till när man kvalar. Hur vet dom på tävlingsplatsen att man får starta just den klassen, ska man ta med sig...
Svar
2
· Visningar
756
Dressyr Nu är det så att jag ska delta i kvalen och vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet. :cool: Men vad jag läst i papprena så ska...
Svar
15
· Visningar
2 031
Senast: Sol_
·
L
Dressyr Har alltid vart med om att ettan säger hälsning så hälsar alla och sen rider ärevarv, brukar det inte vara så :confused: Var och...
Svar
7
· Visningar
1 062
J
Dressyr Vad menas med stort övertramp? Är det positivt lr negativt? Senast jag red dressyrprogram stod det just stort övertramp på fri skritt...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: fio.
·
G
Dressyr Jag bara undrade om är någon mer som ska till Trollhättan och tävla dressyr runt den 20:e Juli? Det är det meetinget jag menar :D
Svar
4
· Visningar
911
Senast: sommarförtjust
·
L
Dressyr Om man ska presentera sig själv och skriva att man rider MSV dressyr, vad kan man då (utbildningsmässigt)? *Snabba svar tack* :)
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: mimus
·
U
Dressyr Någon som är insatt i vad det är för program de kvalar till SM i och vilka program rids under själva SMet?
Svar
2
· Visningar
914
Senast: AleXandra
·
C
Dressyr En kompis frågade mig precis om vad som krävs för att starta SB:1, det har väl ändrats lite? Vi trodde att det är 62 % i Int I, räcker...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: Ylva
·
J
Dressyr har någon något bra tips på hur man kan få hästen att sluta gå på dubbla spår? Några bra övningar? Har någon någon aning om vad det kan...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: bobo
·
N
Dressyr När kan man säga att en häst är utbildad LA? Samma fråga när det gäller MSV... :banana: :D :banana:
Svar
3
· Visningar
1 516
N
Dressyr Om en häst rör sig med relativt "raka" bakben, finns det något man kan göra för att förbättra det? Bommar, trava i vatten osv? Hästen...
Svar
4
· Visningar
1 916
Senast: Rumpnissen
·
A
Dressyr Vet ej om frågan hör hemma här! Har köpt en begagnad Isabell Werth dressyrsadel och undrar, Hur ser man om den är luftstoppad eller...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka