Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Funderar på att köpa en häst som är skimmel (grå-vit-spräcklig). Tänkte bara höra om det är ngn som har erfarenheter av vad domare tkr...
Svar
15
· Visningar
2 085
Senast: Spirit
·
I
Dressyr Gjorde "comback" som tävlingsryttare i helgen :angel: . Kändes skönt att vara tillbaka efter lite mer än ett års paus från tävlandet...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Iza
·
A
Dressyr Finns det NÅGON som fått mindre än 111 poäng på LB:1 :confused: Tävlade min första tävling någonsinn i lördags och ja.... det gick...
2
Svar
25
· Visningar
2 444
Senast: Totola
·
Dressyr Brukar LA:5 någonsin vara med på lokala tävlingar? Skulle gärna vilja rida en kandar-klass med min häst men har inte tänkt lösa regional...
Svar
5
· Visningar
906
Dressyr Hur anser ni att man bedömer "Allmänt intryck"-delen i dressyrprotokollet? 1. Gångarter (Frihet, renhet, regelbundenhet) 2. Schwung...
Svar
18
· Visningar
1 998
·
M
Dressyr Någon som har ett bra svar? Jag har aldrig ridit i en bomlös sadel men jag hade hemskt gärna provat. Jag tror att min häst hade passat...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 493
Senast: Tez1
·
A
Dressyr Jag har just börjat tävla lite mer med min häst, och tycker det är jätte kul! Håller mig i LB (1-3) än så länge på lokalnivå men jag...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: tant agda
·
Dressyr Var och kollade på storhästdressyr i helgen och funderar över varför det oftast är halvblod som dominerar startlistorna. har ni träffat...
Svar
10
· Visningar
1 540
Senast: Lollan
·
D
Dressyr Är en ridskolehäst ryttare med ett problem. Nu är det snart dags för tävling igen LB1 och LB3 vilket är kul men jag har ett stort...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Saigon
·
G
Dressyr Måste man ha läderridstövlar på en nationell dressyrtävling ex. sm eller räcker det med läderskor och stövelskaft (ser ut som stövlar)...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: saen
·
Dressyr Jag har en antiglidgrej, det är en tunn 'gummiduk' med små, små hål i. Har den mellan schabrak och sadel. Får jag tävla med den...
Svar
18
· Visningar
1 355
Senast: BeastieBabe
·
M
Dressyr Jag skulle vilja veta hur många procent 159 respektive 168 poäng är i lb:1?
Svar
10
· Visningar
973
G
Dressyr Jag har tävlat ett antal starter i LA nu och jag har blivit placerad på samtliga.. nästan iaf.. hehe :angel: Nu är det så att jag...
Svar
15
· Visningar
1 528
L
Dressyr men hur ? Han ser sådär prydlig ut och gör alla rörelser korrekt , men vi måste få in lite Wow så vi får lite högre poäng :p Så...
Svar
12
· Visningar
1 696
·
C
Dressyr Jag har ett svagt minne av att jag läst eller hört någonstanns att det kommit en ny regel om att det inte ska vara någon avdelning B på...
Svar
12
· Visningar
1 470
·
C
Dressyr Hur långt är ett kür program, ungefär...? Det är stor häst vi pratar om. Och när vi snackar musik, gör det nått om det är lite sång i?
Svar
15
· Visningar
1 304
Senast: Cronis
·
D
Dressyr Min häst är väldigt stel i nacken då jag rider i vänster varv. Jag har försökt att göra allt, för att få honom att lossna, utan att...
Svar
9
· Visningar
1 372
Senast: Donne
·
Dressyr Hej! Jag har undrat länge hur folk gör när dom lär hästen dressyr rörelser? Hur gör man för att hästen ska förstå/gå i tex piaff...
Svar
7
· Visningar
4 182
Senast: _L_
·
Dressyr Som hoppryttare har jag idag förvirrat mig till en dressyrtävling... Hur tolkar jag poängen på det Allmänt intryck?!! Där är ju två...
Svar
11
· Visningar
1 327
·
P
Dressyr Var iväg igår och tävlade dressyr med ponnyn. Red två okej program och fick 63,33% resp. 66,54%. I första klassen fyra 8or och i andra...
Svar
17
· Visningar
1 497
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V