Finns det någon?????

Sv: Finns det någon?????

Men känns det inte som att standarden på ekipage har ökat, ex när jag tävlade och hade 40% i nästan varje start och det var ovanligt att jag kon sist eller ens i botten. :confused:.
Dom som vann var sällan över 60% ens.
Nuförtiden (på ponny, häst har jag ingen koll på) får ingen så dåliga poäng även om dom är ungefär på den nivån jag var då, generellt verkar det vara lättere att få höga poäng nu. Man kan ju diskutera om det är betygsnivån eller ryttarna som högt sig? Personligen gillar jag att det är "lättare" nu. Visst var det väl så att 5 räknades mer som en 6:a gör nu, eller är jag helt ute och cyklar?? ;)

Senast ändrad av en moderator:

Nu har jag letat i arkivet... Hittade en ritt på en kompis 5-åring med 106 p dvs. 41% i en LB:1. tilläggas bör att hästen är en hopphäst och aldrig dressyrtävlad... hehe men ändå...
Det gick så himla dåligt och när jag fick protokollet bara skrattade vi åt hur fantastiskt dåligt det gått :rofl:

Ja, det är möjligt. Men jag red riktigt kasst då, så det finns ingen ursäkt till mina dåliga poäng :p Fast att få en 2:a när man ändå utfört rörelsen rel. rätt är väl ändå i underkant.
Har rotat fram protokollet fron min första klubbtävling: (102 av 240 poäng)
0 :a på trav EKA, kommentar: trav fram till A (jag hade alltså saktat av för tidigt)
2 :a på fri skritt, kommentar: alldeles för långsamt, inget ö:t
2 :a på snett igenom i mellangalopp + avbrott, kommentar: saktar av

DE bedömningarna tycker jag var väldigt snåla. För att man ska få en nolla t ex ska man ju inte ha utfört momentet, att bara sakta av för tidigt kan ju inte ge en 0:a??
Och att ge 2:a pga för sakta tempo låter också konstigt? Så kanske att bedömningen har blivit snällare nu..
Jag jämförde också ett par olika protokoll på samma häst, för att kolla hur de hade bedömt gångarterna t ex, och samma häst fick en 3:a (!!) på gångarterna för en domare, 5:a resp. 6:a för en annan. Kan det verkligen skilja så mycket? Det är ju ändå grundgångarterna vi talar om..

På samma häst något år senare (iofs med annan domare) blev den sämsta poängen 4:a. Det var i en travvolt där volten blev lite felplacerad och hästen inte tillräckligt ställd. Vill inte påstå att jag red så mycket bättre då.. Hästen var inte lika seg (ridskolehäst) men jag hade den inte på tygeln, och liite slarvig var jag allt. Så det kan hända att bedömningen faktiskt hade blivit mer rättvis.

Japp, jag har haft 94 p ;) tävlingen innan hade jag 167 p .... snacka om att "gå ner sig" ;)

Min sambo har fått ihop 23 % på en LB1 :rofl:

(Men då var det en liten klubbtävling, han red våran nya kallblodstravare/unghäst som inte gått mycket på ridbana, de travade genom hela galopp-programmet och var med mest för att alla andra i stallet skulle våga anmäla sig och slippa komma sist...)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 062
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 454
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar