Utbildad LA / MSV ?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare NiitSirK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 519
N

NiitSirK

När kan man säga att en häst är utbildad LA?
Samma fråga när det gäller MSV...

:banana: :D :banana:

Sv: Utbildad LA / MSV ?

LA när den kan alla saker motsvarande LA programmen (De första).
Skänkelvikning, ryggning, förvänd galopp ev. enkla byten.

MSV kan man säga när bytena sitter rent samt öppna/sluta. Dessutom tycker jag att hästen ska vara van att gå på kandar ockås, eftersom att det är ett MSV krav.

När den kan utföra de rörelser som ingår i programmen (LA: bakdelsvändning, skänkelvikning, förvänd galopp, enkla byten Msv: byten, skolor, skrittpiruetter) och går i en ändamålsenlig form för klassen.

Håller med över... Men tycker också att det är ett krav att hästen ska kunna utföra rörelserna på ett bra sätt. Ganska lätt att lära en häst rygga och skänkelvikning men hur många är det som gör det bra?

Liknande trådar

Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 414
Senast: animalasia
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
879
Senast: tara
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 238
Senast: ufot
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 605
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?