Vilket moment saknar du i dressyren?

Sv: Vilket moment saknar du i dressyren?

Åh! Jag vet en till!
Galoppökningar som blir till slängtrav när man kortar upp ska självklart belönas!

Ja, oh1 Det är jag och min häst mästare på, det måste bara finnas med! :banana:

Vi kan ersätta skritten helt med taktande! Det skulle min lilla stjärna gilla skarpt. Speciellt övergångar från speedskritt på fri tygel till arbetstaktande.

Låter utmärkt, byten lite här o där, ju fler desto bättre, gärna i hörnen!

Om man ska trava på meddellinjen över huvud taget så bör det göras på små serpentinbågar av varierande storlek.

Plusspoäng om hästen rättar sig bakåt i halterna.

Koeficiant när hästen förekommer ryttaren!

"Plusspoäng om hästen rättar sig bakåt i halterna."

det vil jag också ha.. för det gör min häst alltid LC:1

Med förra medryttarhästen skulle följande moment passa bra:

Så ovala volter som möjlig
Gärna skritvolter i stället för gloppvolter
Domarna ska inte sitta rkat fram utan helst på läktaren, för dem är farliga!
Inget staket för det är också farligt
Helst ska programmet också ridas men draghjälp

Lorpan skrev:
Kängurugalopp är en av LeRo's absoluta favoriter...
lero_40.gif

Där måste jag hålla med! Fast kaninen brukar vi kalla det :angel: Förstår inte domaren att den rörelsen kräver mycket hög koncentration och samling?

Eller vad säger du Lotta? ;)

/Ellen

*knapplån*

Vänster galopperna utbytes helt mot förvänd galopp med korsgalopp i hörnen :angel:
Inga bokstäver eller lågt dressyrstaket.. skitfarligt! :eek:
Konstant fladdrande med läpparna ska ge extrapoäng och mängden skum i munnen, på bogen och på benen ska bedömmas :D

Vi saknar även moment i vanlig träning..
Det där som kallas bomserier ska avskaffas! Döp om det till längdhinder, för det är ju det de är! :mad: (jävlarns va man måste hålla i sig när pållan heltplötsligt laddar på travbommarna och hoppar hela serien i ett enormt hellikopterhopp och man sitter i dressyrsadel :angel: ;)

Tehbolie skrev:
Vi saknar även moment i vanlig träning..
Det där som kallas bomserier ska avskaffas! Döp om det till längdhinder, för det är ju det de är! :mad: (jävlarns va man måste hålla i sig när pållan heltplötsligt laddar på travbommarna och hoppar hela serien i ett enormt hellikopterhopp och man sitter i dressyrsadel :angel: ;)

Medryttarpållen vill tillägga att det finns inget som heter två studshinder, det är i själva verket 3,5 meter långa oxrar. Sådetså.

-asfalt som är tacksam för att pållen har lång man... :angel:

(knapplån)

Mmmmmm, det är så VÄLDIGT avancerad övnigar de flesta sysslar med. Även om det egentligen är rakt emot den ursprungliga idén med den här tråden undrar jag om det inte är så att man även saknar ett kortprogram som i sin enkelhet går ut på att ryttare och häst tar sig in på banan, minst fram till mitten och så ut igen, fortfarande tillsammans. Skulle inte det öppna för dressyren som en verklig breddsport? Nivån borde kanske kallas XL:G eller nåt sån't och alltid ridas som clear round!

För klubbruk skulle man kunna tänka sig XL:H där det tillåts ledare eller annan medhjälpare i hela programmet!

Självfallet ska det vara tillåtet att använda den utrusting ryttaren tycker sig behöva som t ex skygglappar och blinkers, i princip alla varianter på bett/bettlöst, rosa benlindor, öronproppar, westernsadel med eller utan säkerhetsbälte och liknade i dessa lätta klasser! Medhjälpare får förstås medföra longerspö.

*knapplån*

Varför inte hopp över dressyrstaket... Kan även hoppa tillbaks och fortsätta programmet där man var ;)

Lena_B skrev:
(knapplån)

Självfallet ska det vara tillåtet att använda den utrusting ryttaren tycker sig behöva som t ex skygglappar och blinkers, i princip alla varianter på bett/bettlöst, rosa benlindor, öronproppar, westernsadel med eller utan säkerhetsbälte och liknade i dessa lätta klasser! Medhjälpare får förstås medföra longerspö.

Jaaa! :bump:

Vilken underbar tråd, gav mig många goda skratt! :rofl: Vi skulle vilja bidra med

- alla moment ska genomföras kraftigt bakom hand
- man måste skygga för allt och lite till
- tagen bakdel genom hela programmet, oavsett gångart

Man får heller inte glömma guldklimparna:
- skjut ut bogen åt ömsom höger, ömsom vänster,
- skygga för domaren, sänk halsen ordentligt i fullkomlig bakvikt och stirra upprört på domaren och den hästätande sekreteraren,
- skena snett igenom istället för en volt,
- bli omotiverat rädd för bokstaven E
- spring i sidled, mycket upprörd, gnägga hysteriskt över hela långsidan
- avsluta med slingrig inridning från C, tappa bakkärran fullkomligt och ställ upp på sniskan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 804
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 110
Senast: Efwa
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka