Sv: Vilket moment saknar du i dressyren?
Dessutom var han alltid väldigt artig och hälsade på domaren även om jag hade en del övrigt att önska angående hans politiska preferenser, alla tycker inte det är trevligt när man gör Heil Hitler på dressyrbanan.
Min förra fullblodshäst var mästare i baklängesgalopp och det hade jag gärna blivit premierad för!Carmenzita skrev:Alla har vi något som vi är duktiga på. Det gäller bara att hitta ett forum för att visa upp det.
Så, vilka rörelser eller moment tycker du saknas i dressyrprogrammen för att du och din häst skulle kunna slå publiken med häpnad?
Med förre hästen hade jag velat införa "oengagerat jogg" istället för trav och även "avsaktning i överljudsfart med balansen i Öresund".
Den nya hästen och jag har kunnat visa upp mycket fina "ryggningar med vift". (Givetvis är det höga krav på att det alltid är höger framben).
Dessutom var han alltid väldigt artig och hälsade på domaren även om jag hade en del övrigt att önska angående hans politiska preferenser, alla tycker inte det är trevligt när man gör Heil Hitler på dressyrbanan.
Senast ändrad: