Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Hoppning Jag behöver tips på hinder (alltså bommar) som man kan göra själv. Själv har jag gjort ett rosa/grönt "plank" med Vita hjärtan/vita...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: BeastieBabe
·
T
Hoppning Hur får man hästen att fatta att den ska trava över 20 centimeters cavalettibommar och inte galoppera i 180 och studshoppa allihopa...
Svar
7
· Visningar
2 016
Senast: Rubinen
·
V
Hoppning som krävs för att få starta i avd A, måste de vara tagna under året då hästen är 6? eller räknas rundor de gått felfria som 5 åringar??
Svar
4
· Visningar
781
Senast: Idasagare
·
S
Hoppning Ska ta kort på torsdag när jag hoppar och vill har korten på lite högre hinder. Givetvis inget över det min häst klarar, men jag skulle...
Svar
6
· Visningar
3 595
Senast: Minelli
·
Hoppning Shutterfly Dopad meredith michaels beerbaum har världens underbaraste häst i shutterfly. *vill ha* o jag har hoppas att hon ska få rida...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 909
Senast: kopparberg
·
M
Hoppning ja när man hoppat ett hinder, ett litet tips på hur man landar i önskad galopp efteråt...!!
Svar
6
· Visningar
1 972
Senast: alisson
·
B
Hoppning Vad kostar hinderstöd per st alltså? ungefärligt pris? + vad kostar bommar? Vart köper man dessa? Helst så billiga som möjligt!
Svar
5
· Visningar
978
Senast: charmant
·
P
Hoppning Om jag har blivit 3:a av 40 stycken på en regional LB ? Om jag har blivit 17:onde placerad av 62 på en regional LB ?
Svar
2
· Visningar
786
Senast: trazel
·
B
Hoppning Hur ska man få hästen att hoppa högre? Min polle hoppar INTE över 110cm då tar det tvärstopp. men annars går det jättebra. Hur ska man...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: pialotta
·
W
Hoppning nu när hela laget hoppade i Gera, och hon var bästa svensk i alla klasser, och är reserv? Maria Gretzer slog tom Peder med sin...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 362
Senast: Catta
·
M
Hoppning Jag vet att jag e lite efter, men vet man vem det var som köpte Pialotta?
5 6 7
Svar
136
· Visningar
11 711
Senast: Catta
·
Hoppning Jag är definitivt ingen hoppryttare, men jag kollar gärna på hoppning på tv och så. Det jag funderar över är varför "alla" hopphästar...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: Spider84
·
Hoppning Hur många meter ska det vara mellan två hinder (upprättstående till oxer/ upprätt till upprätt) i en kombination? Vill gärna veta för...
Svar
3
· Visningar
1 808
Senast: _Runaway_
·
Hoppning Brukar vara ute och tävla mycket, men har inte riktigt förstått det här med 0.90-1.00 och lokal/reg. Om en 1.00 klass ligger på en...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: mycket_irriterad
·
T
Hoppning ...rida i kortärmad tävlingsskjorta på lokal ponnytävling i hoppning? Min son ska starta i morgon (lördag) och det är 28 grader i...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: tuttiboo
·
L
Hoppning Nu börjar jag känna mig desperat! Min häst har sedan en månad tillbaka börjat tappa ner höger bakhov mellan hindren i oxrar och...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Cockney
·
Hoppning Nu vet jag inte om denna ska ligga här eller på gnägg. Men gör ett försök. Hur bör en hopphäst se ut rent exteriört? Lång/kort hals...
Svar
14
· Visningar
5 485
Senast: _Peplis_
·
Hoppning Är arrangören skuldig att i propostionen skriva ut vem som är banbyggare? Gäller det olika för olika status på tävling?
Svar
3
· Visningar
732
Senast: linsto
·
R
Hoppning 1. När jag har hoppat ett hinder står jag gärna kvar, finns det något tips för att komma ner i sadeln snabbare? 2. Finns det några...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: JustInCase
·
A
Hoppning att man får rida B-ponny tills man är 13 läser jag i TR men är det födelsedagen som räknas eller är det året ut? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: Notorius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka