Det trodde jag aldrig

Fast tyckte du att man blev något klokare av det :confused: tyckte inte det liksom framgick något.

Jag antar att Ameo menade att man skulle se det nar hasten reds, det var sa jag menade iaf.
Vad star det i Ridsport da?! *nyfniken* Har ju inte Ridsport har...

Pixiegnomen;
Det är inte alls skillnad på doping och doping, som du skriver. ALL medicinering före och under tävling är förbjuden.
Vadå inte kroppsligt lugnande - sitter inte huvudet fast på hästen??????
Hur kan du gå ut här och säga att du dopar dina unghästar inför tävling, det är riktigt ruttet. :devil:

Det ar skillnad pa lugnande och lugnande. Det finns lugnande som tar pa kroppen (domesedan, pleg) som du anvander nar du ska tex raspa tander etc, sen finns det lugnande som typ prequillan som inte gor att hasten blir "slo" i kroppen utan det ar bara huvudet som lugnas.
Nu ar det ju sa att jag jobbar som hastskotare sa det ar inte jag som bestammer att unghastarna sak ga pa lugnande deras forsta starter. Men jag kan inte heller saga att jag tycker att det ar natt fel med det. Ja det ar sakert en genvag som inte ar den allra basta men for just hastarnas skull tycker inte jag att det ar natt farligt.

Det kanske later konstigt, men ja jag skiljer pa doping och doping. Visst ar all doping forbjuden och skulle i den perfekta varlden inte anvandas, men nu ar det sa att det inte finns en ren hast i varldstoppen lr en bit dar under. Och det vet jag eftersom jag sjalv har statt pa dopingkontroller med hastar som varit dopade och de aker inte fast! Det ar fusk, det ar kristallklart, men sa lange inte hastarna tar skada, daremot de som gar pa smartstillande etc dar hastarna far illa da ar det riktigt trakigt.

Jamfor man med allt fuffens som finns i hastvarlden ar faktiskt doping nagot som uppror mig mindre.... :smirk:

Ja fy så besviken man blir när sådant händer! :(

Och just pleg har väl endast ett enda användningsområde? Så det kommer väl knappast i hästen av misstag ur ngt vitaminpreparat eller ngt?

I mina ögon är det lite skillnad på doping och doping. Minns ett fall med en fälttävlanshäst som fastnade i en dopingkontroll med ett förbjudet ämne i kroppen.
Senare visade det sig att hästen i fråga (och alla andra i samma stall) regelbundet fick överblivet bröd från ett bageri. Hästen hade ätit vallmopinnar, vilket ju i mkt liten mängd innehåller en drog, som i den lilla mängd det finns i bröd inte ger ngn som helst skada på varken människor eller djur.
Jag vet även människor som får "gå och kissa hos doktorn" för att kolla att de är drogfria har åkt dit just på vallmopinnar.
Sådant är ju ofrivillig doping tyvärr, och ska ju inte i mina ögon dömas lika hårt.

Men pleg?! Det ska allt dömas hårt tycker jag...

ehmm.. Ja jag har varit på många stora tävlingar som hästskötare... menar att det kan vara ngn av hästskötarna som gjort de!
Menar, Meredith skulle nog inte dopa hästen själv, för att hon vet att det kommer fram i kontrollen... så pundad är hon ju inte.. :confused:

Jag har själv jobbat hos Marcus och Meredith och att det här uppdagats förvånar mig verkligen inte det minsta. Meredith har antagligen inte gjort det själv på så sätt att hon höll i sprutan/la det i maten, men hon visste då definitivt om det. Jag tycker det är väldigt tragiskt för Pieter (Shutterfly) är en hur mysig och go häst som helst, men förvånad? Nej, inte det minsta. :smirk:

...och nu skall For Pleasure inte åka, nä tyskarna drar in öronen och inser att den 17åringen inte kan gå "odopad". nu har Tyskland inte mycket till nationslag...

Nej For Pleausre har INTE fastnat i någon doping-kontroll... Han har en sena som krånglar till o från sedan många år tillbaka, just nu är det väl i en "down-period" dvs han skulle inte klara att tävla i OS utan någon form av behandling. och då är de så ärliga att de helt enkelt inte tar ut honom!
Dessutom ville marcus inte riskera något med "gamlingens" sena eftersom han märkt att den inte varit hundra OK sista tiden!

(OBS info från "inside"!)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Körning Körning är, precis som jag misstänkte, liwsfarligt... :eek: Iallafall om man försöker sig på att köra min lille shettis. Jag har...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
15 044
Senast: murran
·
I
Hästmänniskan Jag trodde aldrig, aldrig att detta skulle hända mig när jag först kom dit. Jag har nu ca ett halvår befunnit mig i världens...
Svar
14
· Visningar
4 008
Senast: malumbub
·
E
Gravid - 1år ...nä, det blir det verkligen inte.. Tyckte jag hade sån tur. En jättelätt förlossning och en fantastiskt fin liten HUGO :love: som...
2
Svar
31
· Visningar
5 687
Senast: Esperanza_1980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar