Sv: Aldrig mer!! Tack å hej från oss!
Hmmmm.... Man kan ju alltid fråga
Hmmmm.... Man kan ju alltid fråga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni är bara en bunt medelålders kärringar allihop, som sitter hemma och krigar bakom datorerna och leker duktiga! Hört talas om greppa efter halmstrån??
Nu börjar jag bli förbannad!
Visst kan man det. Du är säkert mer erfaren som kusk än vad min mamma är trots att hon närmar sig sextiostrecket.
Du är antagligen/eventuellt mer erfaren som kusk än vad jag är, trots att jag är 35.
Men du kan ändå aldrig komma och påstå att den som är 20 och har hållit på med hästar hela sitt liv har lika mycket erfarenhet och varit med om lika mycket som den som är 70 och har hållit på med hästar hela sitt liv.
Sedan är det som Lovisaeleonora säger också - med ålder, erfarenhet och klokskap kommer också ödmjukhet. Och säkerhetstänk.
Utifrån vad rubriken till denna tråd anger så ber inte TS om råd hur hon skall göra för att komma över sin rädsla och att få ponnyn körbar igen. Hon berättar vad som har hänt helt enkelt. Råden fick hon "på köpet" så att säga. Och även om det intresserar henne att få veta vad andra skulle ha gjort i en liknande situation så blir jag lite irriterad över att ni skriver som om ni vore guds gåva till hästarna och kan klara av varenda häst i världen - det finns det nämligen ingen som kan. Och att skriva på ett sätt som får uppfattas som att ni RÅDER en människa som varit med om rätt rejält otrevliga upplevelser i vagn att köra ponnyn mer anser jag fortfarande vara förbaskat oansvarigt.
Ansvarskänsla är för övrigt också något som brukar öka med åldern...
Maste ta nagra sista ord till. Hur kan du bli arg peetraa de kallar ju oss guds gavor till hastarna och experter! Det kallar jag bra respons. Och jkag kan inte sluta skratta at alla viktipetters har!!
.
Ts jag hoppas det losre sig med din shettis vare sig du kor den eller inte. De ar ju mysigt att gora annat med dom med.
Jag har aldrig sagt att du är dum i huvudet (du kallade mig bakom ). Det enda jag sa va att du förmodligen inte hade tillräckligt med kunskap för att få ordning på hästen. Vilket du själv också nämnt.
Det är DU "och dina vänner" som försökt göra narr av mig och Nathalie bara för att vi försökt hjälpa dig.
Ang brösta och det så har vi en ordentlig med ludd så att hästen inte ska kunna få skav. På vår vanliga vagn har vi ingen svängel då det är en rockard utav bruksmodell. Dom är "stela". Vi använder även en baksele så att hästen ska få hjälp med broms osv