Det trodde jag aldrig

jo visst... men vem vet.. det kan ju till och med vara hästens egen hästskötare som gett den ngt, mot stora pengar av någon? det vet man ju inte... det är ganska mycke skummt folk på sånna tävlingar..

Vada skummt folk?! Har du varit pa nagon stor tavling nangang? Det ar inte bara att ga in i stallarna, bara de som har band kommer in, aven om just Milano tavlingen hade sina brister pa just stallomradet...

jag tycker också att det är gräsligt gräsligt och att de skall ha kännbara straff. Att inte få åka till OS räcker inte, hon skulle bli avstängd på livstid när det är på den toppelitnivån. Strängare straff ju högre upp i rankingen de är. Ulla Salzgeber skulle heller inte få tävla mer, ryttaren är skyldig att känna till vilka preparat ens häst får! :devil:
Riktigt jävligt vore det om även hästägaren och stallägaren åkte dit, då skulle kanske dopingen minska.
Det är ju hästarna som får lida för att ryttaren/hästägaren vill tjäna pengar/vinna tävlingen. Men det har alltid varit vanligt med prestationshöjande/smärtstillande till tävlingshästar.

Det är helt sjukt.... Jag som hejja på henne och tycker Shutterfly är en så fin polle... Är det verkligen sant?

ville bara upplysa dig om att i Engalnd händer det (som jag vet) att man har dopat ANDRAS hästar, i just det syftet att få bort motståndet. SÅ det händer, fast jag tror inte att det hände i nått av de här fallen.

(Hoppas jag svarade rätt person nu.)

Du svarade rätt och jag är fortfarande mycket skeptisk. Det låter mycket fånigt, som en Polluxbok ungefär. För att jag ska tro på detta krävs namn och bevis.

Eller så skyller ryttaren på det, det är nog mer vanligt. :smirk:
Alla skyller på sina veterinärer, men om man ger något preparat så nära inpå en tävling då är man jädrigt noga med att kolla att det inte finns några otillåtna substanser i medicinen eftersom man vet att dopingkontroller förekommer.

Har man inte som avsikt för att dopa sin häst så ger man den inget sådant så nära inpå en tävling, är man tvungen skulle åtminstone jag skaffa ett skriftligt intyg av veterinären att han tar ansvar för det medel han ger hästen.

Fast det spelar ju ingen roll om veterinaren ger dig ett intyg. Du far ju fortfarande inte tavla pa en hast som har nagot otillatet i blodet, aven om veterinaren intygar att den behovde det.
Och att skylla pa veterinarerna ger jag inte mkt for. Dels ar det inga vanliga allmanveterinarer som anvands till dessa hastarna och dessutom vet veterinaren mkt val om att den hasten ska ga pa en tavling m dopingkontroll.
Antingen har veterinaren helt enkelt raknat fel pa volym lr tid, lr sa har den veterinaren fatt felaktig information om vilka tester de skulle gora pa dopingkontrollen.
Det konstiga ar hur de kunde sjabbla sa?! Ryttare som henne borde ha penger och kunskap att inte gora sadana misstag...

Jo jag vet, ytterst konstigt, men dom vill väl vinna till varje pris. :devil:

ehmm.. Ja jag har varit på många stora tävlingar som hästskötare... menar att det kan vara ngn av hästskötarna som gjort de!
Menar, Meredith skulle nog inte dopa hästen själv, för att hon vet att det kommer fram i kontrollen... så pundad är hon ju inte.. :confused:

nej jag menar att jag vill ha ett intyg från vet att där inte finns något otillåtet i vad det nu är han gett. Visserligen åker man dit men har man ett intyg från en vet så vet ju iallafall världen att det inte var medvetet från min sida.

Klart hon skulle kunna göra det. Tänk på friidrottarna - fast det är kanske konkurrenter som smyger ned dopingpreparat i deras strupar också? :angel:

Jag sitter har och funderar pa vad man egentligen hade gjort om man satt i samma situation som Meredith Michaels Beerbaum.
Tank om du har en riktigt duktig hast som du arbetat stenhart med i flera ar for att komma till den nivan ni ar pa. Du kvalar till OS och allting ar underbart...tills din hast blir forskyld 3 veckor innan OS!!
Vad gor man?? Vantar pa att forskylningen gar over?? Tror inte det.
Jag forsvarar absolut inte att hon anvande preparat som inte var tillatna...men jag undrar vad for preparat hon anvande? Nagon som vet??

Oavsett vilket val hon hade gjort sa hade det ju varit mer eller mindre kort i alla fall. En hast som inte ar 100% presterar inte i OS!! En hast som fatt olagliga preparat kommer heller inte till OS!
Fragan ar ju vilket val man sjalv hade gjort!??

Jag vet inte vad jag hade gjort....mer an att varit jattebesviken forstas.

Tror dock inte att det handlar om att nagon dopat hasten...det handlar nog mer om att man behandlat hasten for nagonting och att det sedan gett utslag. Tror inte att de forsokte dopa hasten till battre resultat pa placeringslistorna, utan helt enkelt forsokte fa hasten tillrackligt frisk for att orka med resa och tavling.

Jag tror man kan vanda pa det a saga sa har. Hur manga hastar gar egentligen inte dopade? Jag jobbar som hastskotare och har dopar ALLA sina hastar! Och visst dopingkontrolleras de men upptacks det? Nej. Veterinarerna vet precis vad de ska ge som inte syns, som sagt det ligger mkt pengar att tjana pa att ha en till topp preparerad hast och dopingen ligger alltid fore kontrollerna...

lånar knappen
för att fråga
Vem blev tvåa resp trea i WC nu då, när MM-B fråntagits sin andra plats?

Jag sitter har och funderar pa vad man egentligen hade gjort om man satt i samma situation som Meredith Michaels Beerbaum.
Tank om du har en riktigt duktig hast som du arbetat stenhart med i flera ar for att komma till den nivan ni ar pa. Du kvalar till OS och allting ar underbart...tills din hast blir forskyld 3 veckor innan OS!!

men det var redan i april, under wc-finalen, som hästen var dopad!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Körning Körning är, precis som jag misstänkte, liwsfarligt... :eek: Iallafall om man försöker sig på att köra min lille shettis. Jag har...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
15 044
Senast: murran
·
I
Hästmänniskan Jag trodde aldrig, aldrig att detta skulle hända mig när jag först kom dit. Jag har nu ca ett halvår befunnit mig i världens...
Svar
14
· Visningar
4 008
Senast: malumbub
·
E
Gravid - 1år ...nä, det blir det verkligen inte.. Tyckte jag hade sån tur. En jättelätt förlossning och en fantastiskt fin liten HUGO :love: som...
2
Svar
31
· Visningar
5 687
Senast: Esperanza_1980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar