Hur känns det för Helena

Då vet jag det ;)

Läste inga ridsporttidningar på den tiden och var i övrigt totalt ointresserad av OS. (är ej heller involverad i FT)

Jag fattar inte hur ni orkar tjafsa om detta, och sen är ni båda så inkörda på era linjer att ni knappt hinner läsa varandras inlägg innan ni svarar igen...
HillsBon2, JAG fattar helt vad du menar med din jämförelse mellan löpare och bodybuilder. Det är väl ingen som har sagt att buildern ska springa maraton och vice versa?! Låt båda gå på en maklig promenad eller varför inte bara sitta på arslet i 40 graders värme, och kolla vem som hanterar det bäst. Det var faktiskt så hon menade.
Sen är det väl inte så märkligt att 40 graders hetta påfrestar mer på en stor, tung kropp än en liten och snärt?
Sen tror jag ju inte att det spelar någon större roll i de här sammanhangen, och jag tror knappast att förbundet hade det i åtanke när de skulle välja ekipage, men jag förstår hur du menar! :)

Ja... och ?? vi har olika åsikter ska vi inte få diskutera det då?? jag som trodde detta var ett disussionsforum... så dumt av mig. Jag läser hennes inlägg noga, men hur man uppfattar saker och ting är ju faktiskt individuellt.
Är det fel av mig att när hon säger att stora hästar får det mycket jobbigare i värmen, tolka det som att lika bra att satsa på små/lätta hästar i ett OS då?? Eftersom stora hästar inte orkar lika mycket...(enligt henne)

Sedan förstod jag visst jämförelsen. Men vi hade inte samma åsikt där heller...
Om du någon LOGISK/vetenskaplig förklaring huruvida vem som skulle klara värmen bäst av de två människorna får du gärna delge mig den... för jag tycker inte man kan resonare att en mindra perosn klarar värmen bättre i allmänhet, bättre än en tyngre??

Men jag har inte sagt att STORA hästar får det sämre i värmen eller hoppar sämre jag skrev TUNGA hästar och det är en jäkla skillnad.

En tung person har det jobbigare i värmen än en lätt person, det är väl ganska så konstaterat redan.

Stora, feta, tunga, välmusklade?? det finns många ord för samma sak... jag berom ursäkt om jag misstolkade...

I alla fall så är det inte så... en stor häst kan visst ha spänst och styrka att orka lika väl som en mindre häst, förlåt - lättare häst menar jag ;)

vi får väl se hur mycket de hästar som placerar sig bäst i OS väger helt enkelt...

En stor häst kan vara väldigt lätt i typen och en mindre häst vara tung om du missat det :smirk:

Jo jag vet det...

vi får väl se hur mycket de hästar som placerar sig bäst i OS väger helt enkelt...
för de måste ju ha gjort världens bedrift i såna fall (ironi) :smirk:

Ja med tanke på att det knappt finns någon hopphäst i världseliten som är tung, dom andra är mycket mer lättare i typen helt enkelt.

öh va?? klart att det finns tunga hästar, i världseliten...
det kanske märks mer eller mindre beroende på hur de är byggda, utstrålning och gångarter men...eh!

*lånad knapp*

Ger mig in i den livliga diskutionen.... :crazy:

Har faktist för mig att TL angav bla värmen som en faktor till fördel för MB.

Var d inte så att Fredricson "upptäckte" MB då han o ngra andra ryttare var nedbjudna till Malaysia el ngt sådant o fick där tävla hoppning på lånade hästar.... :confused:
eller att MB var polohäst.... eller????? :confused:

... *hm*..... tja... mitt teflon minne e inte mycket o hänga i granen men ngt sådant kanske ngn annan här inne kan bidra med lite mer info ang mitt trassliga inlägg. :D

Visst, jag erkänner :o att jag mer än gärna hellre sett Persson i OS-laget.
Blir ju lätt man bor nära där Helena gör o rider där hon brukar träna o komma o hålla clinics. :bow:

Fredricson har såklart superchans även han o rider snyggt o bra så de blir nog bra det med. :bump:
Jag vill ju inte skriva att jag vill ngt ska skadas så Helena får starta men visst känner man med henne som förvisad vara reserv ännu en gång. :cry:

Trots allt ett lag e mer än el två personer utan samarbetet mellan de alla..... o alla sitter inte på hästar heller.

Kan bara hoppas d går så bra det kan o sitta o hålla mina tummar tills de blir blå av blodsbrist..... :cool:

:banana: Heja heja!!! :banana:

MB är uppväxt i Sverige. Det är Layco som kommer från latinamerika.

Jag tycker själv att det är kul att Peder kommer till OS av personliga skäl. Samtidigt är det tråkigt att valet var så givet i förväg, tror att både Peder och Helena var kvalificerade men att Peder valdes p.g.a. mediavänligheten och uppbackningen. Han har också andra fördelar som att lagledningen kan identifiera sig med honom och att han har en mer uppåtgående form som lovar gott för framtiden.

Värmen tycker jag är en mycket svag ursäkt - De senaste mästerkapen har väl varit varma men det har väl inte varit de lättaste hästarna som vunnit? Inte mer än annars iaf.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
630
Senast: Ninnurur
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka